torsdag 13 november 2014

Mammografi...



 
Igår var jag på Mammografi på SÖS.
Var proppfullt i väntrummet.
Dom var galet försenade.
Förstod att man skulle bli sittande lääänge där i väntrummet.
En rätt märklig känsla när man ska på mammografi.
Kvinnor i blandade åldrar sitter där och väntar tillsammans i ett litet väntrum på att få sina bröst kollade.
Man ler lite i samförstånd mot alla som kommer in.
Började prata med kvinnan som satt till vänster om mig.
Hon var pratglad och jag hann ta del av en stor del av hennes liv innan jag äntligen ropades upp.
Kommer in i undersökningsrummet och blir tillsagd att klä av mig.
Sen får man ställa sig och dra upp armarna och bli granskad.
När jag står där med mina armar i luften säger hon :
- Du har några knottror där. Haft några problem ?
- Nä, inga problem.
- Bra, då börjar vi undersökningen.
Tio minuter senare var jag på väg hem och hennes ord :
Du har några knottror där ekade i huvudet.
Vad menade hon med det ?
Är det något farligt ?
Varför frågade jag inte ?
Ska man gå med magont nu medan man väntar på beskedet ?
Kom hem och kunde naturligtvis inte låta bli att googla detta.
Fick upp en massa om talgkörtlar och nån sorts finnar/knottror.
Verkade inte vara ensam om det men är ju ingenting man sitter vid fika bordet och pratar med andra om direkt.
Så man vet ju inte om det är vanligt, om det är något som andra har.
Vill bara få det där brevet nu och håller alla tummar för att det inte är nånting
 och att knottror är "normalt".
Det här blev ett "Bröst-inlägg" men man behöver skriva om det med.
 

Kram H.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar