lördag 25 oktober 2014

Morgonstund...


Lördag morgon, ingen stress. Morgon rock, kaffe, äggmackor, kaffe, Nyhetsmorgon och mera kaffe. Älskar helgmornar. Det är tyst och lugnt i huset. Alla sover utom jag. Njuter av den stunden när man kan njuta av lugnet innan dagen drar igång. Igår hämtade jag sambon vid tåget. Han hade åkt en tur och retur med snabbtåget till Göteborg. Blåste och regnade som värsta skräck-Halloween-kvällen så han blev väldigt glad när jag stod där utanför tågstationen med min lilla röda Fiat 500 ;) Åkte hem och lagade Tacos, den klassiska fredags-mys-middagen ;) Sen kom Sambons kompis hit på en öl innan dom skulle iväg och möta upp ett gäng för att sen gå och lyssna på "Björn (Rosenström) och det jävla bandet" . Älskar låten "Värdelös" =) Marie tittade förbi en snabbis. Hon och familjen åker till Italien idag men vi hann boka in en lunch-date :) Sonen drog på fest och dottern träffade sin kille. När alla dragit iväg på sitt tände jag upp ljus i hela vardagsrummet, tog en slurk av hostmedicinen Cocillana (allt för att jävlas med hostan-from-hell) kröp in i mysfilten och tittade på Idol. Har missat det några fredagar nu så jag hade ingen koll på vilka som hade åkt ut, men insåg snabbt att det verkar vara tjejernas år i Idol. Killarna ryker en efter en och igår var det Philips tur att lämna. Fick den sorgliga nyheten igår kväll att Kim Anderzon är död. Hon har kämpat länge mot sin cancer men igår somnade en stor, varm, rolig, härlig, duktig och vacker skådespelerska in. Fuck cancer !!!! RIP Kim Anderzon ❤️ 
Idag ska jag ta det lugnt, spela lite V75 och Lotto. I eftermiddag kör vi ner husbilen till Nyköping för vinterförvaring. Ha en fin dag ! Kram H. ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar