måndag 18 november 2013

Man får önska vad man vill...



Tillbaka på jobbet efter en vecka av feber, nysningar, snytningar, öronvärk och halsont.
Halsflussen har tack och lov lagt sig, men är fortfarande förkyld.
Jag var inte den enda som hade varit sjuk förra veckan.
Mycket skit som går nu.
Får hoppas att man inte blir smittad med nåt nytt virus utan klarar sig året ut.
Har i alla fall jobb så det räcker och blir över.
Hamnar man en vecka back så blir det plötsligt högar.
Var på jobbet tjugo över sex och har jobbat på sen dess.
Nu tar jag min första paus.
Kaffe och lite bloggande känns som en bra break ;)
 
Hemma har det gått upp och ner.
Kämpiga eller rent ut sagt för j.... biverkningar.
Tänk när vi satt där på behandlingsmöte på strålningsenheten på SÖS en dag i Juni,
då sa onkologen att vi skulle ha en lång och tuff tid framför oss.
En tid som skulle slita både fysiskt och psykiskt på oss alla.
Vi hörde nog vad hon sa men vi förstod inte.
Det är omöjligt att förstå när man inte varit där,
där i kampen mot cancer.
 
 
 
2014 hoppas jag blir ett år som skänker hälsa, glädje och framför allt hopp.
Jag hoppas att cancern är borta för alltid och kommer aldrig, aldrig mer igen.
Jag hoppas att dom som bråkar sluter fred och att dom som har problem söker hjälp och inser att man kan inte lägga sina problem på nån annan och säga att det är nån annans fel att man beter sig som man gör.
Jag önskar ett bättre år ekonomiskt, får gärna trilla in en liten Lotto vinst.
Jag önskar mer tid med mina vänner och en återhämtningsresa med min familj.
Jag önskar att år 2014 blir ett år som går i lugn och ro utan draman.
Ett glädjens år, för det var länge sen.
Önska kan man ju alltid göra.
För det kan ingen ta ifrån en, ens drömmar och önskningar.
Man kan önska sig vad man vill och hoppas att nån önskning slår in.
 
 
Önskar dig en fin dag !
Kram H.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar