fredag 15 november 2013

Samba toner....


Nu är det klart vilka som blir programledare för Melodifestivalen 2014, Anders Jansson och Nour El Refai. 
Kan nog bli bra, gillar dom båda. 
Tror att dom blir bättre än Gina och Danny. Tiden går så galet fort, snart sitter vi där igen och hissar och dissar ;)

Åkte till Huddinge Sjukhus igår. 
Hade fortfarande feber och galet ont i halsen och ena örat. 
Och tur att jag åkte, halsfluss och öroninflammation. 
Så nu är det penicillin i tio dagar som gäller. 
Jag hoppas att penicillinet hjälper snabbt för det gör ont både när jag äter och pratar. 
Skönt för dom här hemma kanske, mamma är supertyst ;) 
Hände en liten konstig grej när jag var på HS. 
Satt i väntrummet och det kom ut en sköterska och istället för att ropa högt : Helen Svarts så kom hon fram till mig och sa med låg röst : Helen ? 
Ja det är jag. 
Du ska få följa med mig. 
Okey ! 
In och tog en temp och ett halsprov. 
Sen fick jag sätta mig i ett mindre väntrum och vänta på läkaren. 
Såg när läkaren kom ut och såg att sköterskorna pekade på mig och att dom pratade om mig. 
Sen vinkade läkaren till mig att jag skulle komma. 
Vi gick in i undersökningsrummet och satte oss.
 - Jag ser här att inga uppgifter angående dig får lämnas ut. 
Lever du under skyddad identitet ? Frågar läkaren.
 - Va ? 
Jag ? 
Nä ? 
Jag fattade ingenting. 
Satt där febrig med en hals som värkte och ett öra som dunkade.  
 - Det är inskrivet bland dina uppgifter, sa han. 
Så det var därför som dom hade varit så diskreta när som skulle ropa upp mig i väntrummet och ville inte använda hela mitt namn ifall jag levde under skydd. 
Har ingen aning om varför det står så bland mina uppgifter, måste ha blivit nåt fel och läkaren skulle ändra detta. 
Men man vet nu i allafall att sjukhuspersonalen verkligen tar sånt på 100% allvar och är diskreta. Men konstigt var det ? 

Ikväll är det matchernas match, Portugal mot Sverige, Ronaldo mot Zlatan. 
Kommer bli två rysarmatcher vi har framför oss nu. 
Vi är såå nära samba tonerna ifrån Brasilien och 
det kommer krigas på planen om vilket lag som får dansa. 
Jag hoppas att Sverige har allt på sin sida ikväll. 
Är redan nervös. 
Heja, heja Sverige !!!                                      
Ha det bäst <3 
Kram H.                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar