onsdag 20 november 2013

Det blev tyst....


Känns lite tungt och deppigt nu.
Man har hoppats, känt glädje och hejat och tjoat allt vad man kan för att det sen helt plötsligt bara tar slut.
Samba tonerna som växte sig starkare och starkare tystnade plötsligt helt.
Sverige är borta, blir inget VM i Brasilien.
Den platsen knep Portugal/Ronaldo.
Hade sett fram emot en sommar då Sverige skulle ryckas med av samban och förvandlas till ett gult och blått hav av alla flaggor, tröjor, dekaler, kepsar.
Alla skulle prata VM, gammal som ung och köerna till fotbollsklubbarna skulle plötsligt bli superlånga för varenda fotbollsintresserade unge ville bli en ny Zlatan.
Vi har upplevt den stämningen i Sverige förut och det är häftigt men inte den här gången,
inte detta VM.
Drömmen om Brasilien är över och nu får vi hoppas på EM 2016.
 
 
Sitter på jobbet och väntar på att bilverkstaden längre ner på gatan ska öppna.
Ska lämna in bilen där för framhjulsjustering och byte till vinterdäck.
Var halt imorse när jag åkte till jobbet.
Riktiga isfläckar där man kände att bilen inte hade fäste.
Gäller att köra lugnt, vinterdäck eller inte.
Så här sent har jag aldrig fått på vinterdäcken men det har ju sina skäl och jag är såååå tacksam att det har varit så milt hittills.
Den milda vintern får så gärna hålla i sig.
För min del får gärna december hålla sig snöfri.
Ju mindre dagar man behöver skotta ju gladare blir jag ;)
 
 
Ikväll ska jag äta middag med mina bröder, mysigt =)
 
 
Kram H.
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar