torsdag 28 november 2013

Ajax och fix...

 
Nu luktar det Ajax på hela kontoret.
Har skurat golvet och städat i omklädningsrummet.
Börjar fixa lite inför imorgon då det är dax att pimpa kontoret inför advent.
Juldukarna ligger och blir rena och fräscha i tvättmaskinen och jag måste vänta tills golven torkar innan jag kan fortsätta.
Håller tummen att adventsljusstakarna funkar.
Annars åker jag på att åka och shoppa nytt i eftermiddag.
Har det ganska så lugnt på kontoret idag och imorgon.
Men det kan vara ganska så skönt för det kommer bli full rulle veckorna innan jul när man ska avsluta allting för det här året plus att lönerna ska ut redan den 20:e.
 
Har några julklappar klara nu i alla fall.
Känns så skönt att man har börjat.
Till dom vuxna blir det bara nåt litet så att man har något att rimma på.
Den dagen, om man får barnbarn då lär det väl vara dom som man shoppar mest till.
Men än så länge så blir det mina barn.
Jag älskar att ge bort julklappar och klura ut roliga rim till dom.
Det har jag efter min älskade pappa.
Vi blev som två barnungar när julen var i antågande.
Tävlade om bästa rimmen och satt och fnissade i telefon när vi hjälptes åt med övriga familjemedlemmars rim.
Åh vad jag saknar honom.
Värst är i juletider.
Min pappa var liksom julen för mig.
Julen blir aldrig mer sig lik efter att han gick bort.
Men jag gör mitt bästa för att försöka hålla kvar våra traditioner och jag hoppas att det gör att mina barn tar det med sig i sina framtida familjer.
 

 
Tatueringar, piercing har hängt med länge och många smyckar sin kropp med olika smycken och ordspråk och motiv.
Men den senaste nu är att smycka ögonen......
Inte på ögonlocket utan i ögat......huuu !! =O
*Bild lånad av Rix MorronZoo
 
Inget för mig, kör nog hellre med en glittrig ögonskugga eller nåt ;)
 
Nä nu har nog golven torkat så att jag kan fortsätta.
 
Ha en bra dag !
Kram H.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar