torsdag 31 oktober 2013

Ljus och halloween...




Den 31:a Oktober, Halloween......

Halloween firandet slog igenom i Sverige på 90-talet men finns faktiskt omnämn
 redan på 50-60 talet.
 Bland annat fick ordningspolisen tillkallas vid ett Halloweenfirande i Stockholm 1961 ;)
Jag ska åka och köpa en STOR påse med godis för jag fick höra att vi får besök av små Halloween firare ikväll.
Så det är bäst att vara förbered så att man inte måste välja bus !!



Hittade en cool app där man kan göra sina egna "spökbilder"....
Här ovan Långbryggan i Rättvik.

Trappan hemma hos mig....
 
Jag hoppas att dom visar många skräckisar på tv denna Allahelgona helg.
Skulle passa min sinnes stämning perfekt !
Känner mig låg, deppig, arg, trött, slut och kraftlös.
Spelar ingen roll hur mycket jag än sover, är lika trött ändå.
Så mycket känslor och tankar som virvlar runt.
Funderar allvarligt på den där boxningssäcken som jag skrev om förut.
 
 
 
Imorgon åker vi till kyrkogården och tänder ljus.
Vi får passa på att åka innan dom stänger av för biltrafiken.
Finns inga krafter för promenader.
Men även om jag hade åkt själv så hade jag åkt imorgon.
Det gjorde jag förra året.
Var mycket folk på Skogskyrkogården då, så många passar på.
Har köpt ett ljus med 36-timmars brinntid.
Tyvärr så har jag ingen möjlighet att ta mig upp till pappa´s grav men där tänder brorsan och ljuset jag tänder på Skogskyrkogården är för alla mina nära och kära som lämnat jordelivet.
Skogskyrkogården
 
Ha en bra dag och trevlig Halloween
 
 
Kram H.

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!!
    Häftig app du hittat!! Spookkeyy!!
    Hoppas innerligt att du hittar kraften i helgen!!
    Ta dig en fuskis solning vettja!
    Försök att koppla bort olust känslan & tanka in nytt!
    Lätt att säga jag vet,,men ur mörker kommer det alltid ljus!!
    Ta hand om dig nu så hörs vi!
    Kram & puffar lite styrka till dig!!

    SvaraRadera
  2. Trevlig helg sköt om dig ät lite extra godis Kram

    SvaraRadera