onsdag 20 februari 2013

Pinnar & längtan efter VÅR...




Alltid kul när det kommer paket till jobbet.
Man beställer grejer sen glömmer man bort vad det var.
I dagens paket var det sköljmedel, toapapper, kontorsgrejer och kakor (Finska pinnar) ;)
Så nu har jag smarrat på ett par pinnar till kaffet ;D


Igår när jag kom hem, vad fick man börja med om inte att................skotta !!!
Morr !!
Hate it !!
Är så galet trött på snö nu !
Drömmen vore om det regnade i några dagar och sen kom solen och torkade upp allt.
Men jag vet, det är bara februari så det kan man glömma att det kommer att hända.
Om två månader kanske, då kan man nog lägga in om ett sånt önskemål ;)

I eftermiddag ska jag gå och träna.
Har haft uppehåll i nästan 3 veckor nu p.g.a influensan som jag åkte på.
Har tagit tid att komma igen plus att jag har gått med halsont i över en vecka.
Men idag känner jag inte nånting så då är det ju bara att passa på att gymma lite ;))
Folk har börjat att sjukna om här på jobbet så nu får man vara glad för varje dag man får vara frisk och kan ta sig to work.


Ringde Försäkringskassan för jag hade för länge sen ansökt om att få slippa karensdag eftersom mina cellgifter gör att jag får så dåligt immunförsvar.
Månaderna gick och jag glömde bort ansökan.
Men kom på det efter att jag legat i flunsan.
Ringde F-kassan som upplyste mig om att jag hade fått avslag.
Men meddelar man inte det då ??
Nu tyckte hon att jag skulle slänga in en ny ansökan för hon kunde inte förstå varför jag hade fått avslag.
Hon menade att jag borde vara berättigad till att få det godkänt.
Så nu måste jag skaffa nytt intyg från reumatologen och sen börja om igen......suck !!

Imorgon efter jobbet har jag bokat fika date med Christer =)
Var ett tag sen så nu behöver vi bubbla och fika och komma ikapp ;-)

Ha det bäst !
Kram H.

Pst. Bara två dagar kvar till FREDAG !!!

1 kommentar:

  1. Hm detta gissel med försäkringskassan är det många som upplever!!
    Ibland fattar man liksom inte deras upplägg!
    Allt för många får kämpa för att övertyga dom om att sjukdom faktiskt kan uppstå!
    Ta det lugnt idag på träningen,,du har antagligen lite att bygga upp igen:-)
    Och oftast brukar man ivra iväg & ta ut sig för mycket för att man missat träna!!
    Hoppas du får en fin dag /kväll iaf!
    Kram

    SvaraRadera