tisdag 19 februari 2013

Boring...




Har haft lite blogg torka.
En seg och tråkig period just nu när det inte händer så mycket.
Man jobbar, åker hem, fixar vardags grejerna och sen är orken slut och man hamnar i soffhörnan.
Så inte mycket kul att berätta.
Följer Melodifestivalen slaviskt varje lördag, till min kära sambos stora fasa.
Han avskyr allt vad Melodifestival heter.
- F... kan dom inte ha som förr, bara en gång ?! 
Nu ska man behöva höra det 6 lördagar på raken...suck !!
- Kan vi inte kolla på en film istället ? Försökte sambon i lördags
- Aldrig !!
 Tror du att jag hoppar över en deltävling ? 
Det är ju som att hoppa över ett avsnitt i en serie.
Så sambon gav sig och åkte till en kompis istället, allt för att slippa melodifestivalen.
Men jag var nöjd och glad och satt med mitt mello-godis och hissade och dissade för fullt på Facebook ;))
På lördag sitter jag självklart bänkad igen till min sambos stora fasa ;-))


Önskar just nu att vi hade bokat Turkiet resan tills i Mars istället för i Maj.
Hade suttit ooootroligt skönt just nu att få åka bort från allt det gråa och trista.
Men samtidigt så har man ju resan att se fram emot och det gör vardagen liiite lättare ;)


Min gammelmoster som ska fylla 91 år i sommar var dålig i förra veckan.
Hon åkte på kräksjukan.
Men nu är hon på G igen, pigg och alert och har precis varit hos frissan och permanentat sig.
Undrar hur en annan kommer vara när man är nittio år ?
Med tanke på energin man har nu när man är fyrtio nånting ;)
Undrar om man ens lever ?
Som det känns idag.....tveksamt, hahaha ;)




Energin kommer väl tillbaka med ljuset.......i hope ;-)

Ha det bäst denna tisdag !
Kram H.


2 kommentarer:

  1. Halloj vännen!
    Håller med dig det är lite gråzon just nu;)
    Men snart så,,,,kommer väl våren??
    Precis som du skriver,,man jobbar,,sover äter
    inte mycket mer händer!!
    Men vi måste ju ladda batterierna så vi orkar när
    den fina våren kommer!!
    Ha d bäst kram kram

    SvaraRadera
  2. hallå kul att du orkar blogga igen saknat dig
    kul med din sambo där stakars han Samma med min Erik han tycker det är för jäkligt att de sänds så många program ....han slapp ilördags för då var jag borta.Nu tar jag mig upp från en kräksjuka
    kram

    SvaraRadera