torsdag 14 februari 2013

Gift och hjärtan..


Alla hjärtans dag......
Brukar du fira den eller ser du den som en helt vanlig dag ?
Vi brukar inte fira den mer än att ge en liten gåva som ett kort, choklad eller en ros till varandra i familjen och vi samlas och äter middag tillsammans, vilket inte hör till vanligheten på vardagar.
Alla är iväg på sitt och vi äter oftast olika tider.
Tänker extra mycket på min pappa idag som inte finns hos oss längre.
Skickar ett stort varmt och kärleksfullt hjärta rakt upp i himlen och håller tummarna att han fångar det.


Många börjar verkligen tröttna på vintern och alla dessa sjukdomar som cirkulerar omkring.
Trots att det bara är Februari känns det som om det har varit vinter i evigheter.
Regnsommaren 2012 gör väl sitt till.
Var inte många D-vitaminer som man lyckades skrapa ihop.
Tänk om det fanns ett ofarligt solarium där man både blev brun och fick en stor dos vitaminer varje gång man solade ;))

Var och hämtade ut en mag medicin på apoteket förra veckan som jag måste ta eftersom cellgifterna är så starka.
Öppnade burken igår morse och istället för mina vanliga kapslar var det lila blå, stora tabletter.
Såg hel giftiga ut ;)
Kände att det måste ha blivit nåt fel eller hade dom bytt utseende, färg och form bara sådär ?
Namnet på medicinen stämde när jag tittade på burken så jag fick anta att det var rätt eftersom jag hämtat ut dom på recept och mina "vanliga" tabletter var slut så jag fick ta en gift-blå-lila....
Fick super ont i magen och kände mig skum hela dagen på jobbet.
Gick tillbaka till apoteket på eftermiddagen med mina giftisar och visst hade jag fått fel.
Dom hade inte bytt färg och form utan jag hade fått tabletter istället för mina vanliga kapslar som det också står på receptet att jag ska ha.
Så dom var så schyssta och hjälpte mig att byta till mina "riktiga" trots att jag hade öppnat burken.
Dom sa att man kan reagera på en annan sorts tablett trots att det är i sort sett samma innehåll.
Idag har jag inte ont i magen.
Får vara lite uppmärksam nästa gång jag ska hämta ut medicin ;))


Gick och la mig halvtio igår och somnade som en klubbad oxe.
Såå jäkla skönt att jag slapp en sån jag-kan-inte-sova-natt till.
7 timmars sömn gör undeverk kan jag lova ;)


Ha en fin Valentines day ;D

Kram H.




2 kommentarer:

  1. Här kommer jag instormandes med en stor Valentinkram till dig....
    Kramen Rosies

    SvaraRadera
  2. Hallå vännen!
    Hoppas din "kärleksdag" blev majsig!!
    Vi är fortfarnade krassliga,jag e på bättringsvägen men sambon är jätteklen!
    Så igår blev det inte så mycket kärlek,,fniss!!
    Men satsar på att göra lite xtra trivsamt ikväll:-)
    Om vi inte hörs ha en fin helg,,kram kram

    SvaraRadera