onsdag 13 februari 2013

Se framåt och vara positiv...



Sitter på jobbet och känner mig som en gammal urvriden disktrasa.

Får den känslan när man har typ sovit 2 timmar.
Allt går segt, kroppen är tung, hjärnan känns kokt, det tar tre gånger så lång tid att uppfatta saker än i vanliga fall.......Gääääsp !
Hatar dessa jag-kan-inte-sova-nätter....
Mycket kaffe har det blivit denna Onsdag.
Har jobbat sen kvart över sex imorse och nu känns det som om klockan skulle vara fem på eftermiddagen.
Men icke, bara lunch tid så det är många timmar kvar att kämpa.
Meeera koffein !!
TRÖTT !!

Satt och skumläste Aftonbladet samtidigt som jag åt min matlåda med dotterns hemlagade kycklinggryta.
Inga muntra nyheter direkt :

*Gängvåldtäkt i Alby
* Man jagas efter att ha hotat spränga stortinget in Oslo
* Lastbilsolycka
*Batningstips
*Träningstips
* Jagade ex-polisen i USA som misstänks ha brunnit inne
* Om hästköttet i Findus lasange
 M.m................

Inga nyheter som man blir lite piggare och hoppfullare av direkt.
Visst vore det kul med en skojsig nyhet för en gång skull.

På radion analyseras det om det var rätt av kronprinsessan Viktoria att dela ut pris på QX-galan.
Det ska letas fel och man undrar varför publiken hyllade henne så mycket.
Varför så negativt ??
Jag tycker det vart jätte stort att hon kom på galan och delade ut priset till Jonas Gardell.
Rös i hela kroppen och blev alldeles tårögd när hon stod där på scenen och hyllningarna ville aldrig ta slut.
Varför måste folk leta fel och mena att det är hyckleri och att varför har inte kungahuset visat nåt intresse förut och bla, bla,bla....
Hon var ju där nu, räcker inte det ?
Och för många var det stort att hon kom.
Se det positiva i det istället.
Man kan inte ändra det som varit men man kan förändra framtiden.
Och det tyckte jag att hon gjorde genom sin närvaro på QX-galan.

Ha den bästaste Onsdagen !
Kram H.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar