söndag 16 december 2012

Tjuvande Piassavakvast ....

Snö, snö, snö.......kan man dränkas av snö ? 
Känns som om man gör det snart. 
Snöhögarna blir bara större och större, vägarna mindre och mindre. 
Som ett sånt där skräckrum där väggar och golv plötsligt börjar röra på sig och taket åker neråt och golvet uppåt och väggarna inåt tills det nästan inte finns nåt rum kvar. 
Så börjar det kännas hemma på vår gata.
 Tittar ut nu och snön yr omkring och det tar liksom aldrig slut. 
Att vi får en vit Jul kan vi väl vara överens om iaf ;)
 Igår vaknade jag supertidigt, klockan sex ! 
Gick upp, tände lite ljus och satt där i mörkret med min kaffekopp när jag plötsligt hör hur nån tar i dörrhandtaget.inte sakta och försiktigt utan mer slår på dörrhandtaget. 
Hände flera gånger.
Fick lite panik, hjärtat for upp i halsgropen och tankarna for genom huvudet : Nån försöker ta sig in !!!
 Jag smög ner, väckte sambon och sa att nån rycker i dörrhandtaget, det står nån där ute !!!
 Sambon vinglade upp yrvaken och hör också hur det slår på dörrhandtaget. Han sliter upp dörren och.........ingen där !! 
I alla fall ingen levande själ bara vår sopborste =O 
Den hade blåst ner och fastnad så lägligt i dörrhandtaget så varje gång det kom en vind så slog skaftet på handtaget så att det gick upp och ner......fniss, där var min inbrottstjuv, en Piassavakvast ;)) 
Halva dan gick åt till att frosta av frysen igår. 
Hade galet med is som hängde över kanterna. 
Så det var bara att ställa ut alla frysvaror och ställa in bunkar med varmt vatten.
Men jag fuskade lite med att köra med hårtork i 20 minuter, det sätter fart kan jag lova. 
Nu har jag i alla fall en ren och isfri frys och nu kan man se vad det finns för grejer där inne, inga isberg som gömde hälften ;))
 Knäcken kokades igår, så en grej till att bocka av från jullistan ;-)
 Idag blir det Skotta med stort S sen bak. 
Ha en fin 3:e Advent ! 
Kram H.



2 kommentarer:

  1. Ja där ser du, det spökar verkligen hemma hos dig. Inte bara vår fantasi som spela ett spratt med oss sist. Ha det så gott!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nåt konstigt är det här hemma. Vågar inte skriva om allt för då tror nog folk att man är knäpp ;-)) Vi får ta en liten tjejmiddag här efter Jul så får vi se om det händer nåt mer ;) Kram

      Radera