måndag 17 december 2012

En vecka kvar....


En vecka kvar till julafton !!
Jag prickar av grejer vartefter på min vad-jag-ska-måste-hinna-till-jul-lista :

*Julklappar
*Julkort
*Slå in Julklappar
*Lussebullar
*Kolakakor
*Saffranskaka
*Rimma
*Koka knäck
*Rocky roads
*Köpa ljus
*Klä granen
*Frosta av frysen
*Wienernougat
*Handla allt till julhelgen
*Städa ur kylskåpet
*Julskinkan
*Köttbullar
*Revbenspjäll
*Jansson
*Jultårta
*Glögg
*Hundgodis till Zissi
*Bingolotter till uppsittarkvällen
*Apoteket

Ja det är en del kvar att fixa denna vecka.
På fredag blir det storhandling, då ska allt handlas och i helgen ska allt lagas, phu ;)
Tur att mamma kommer på fredag så att man får lite hjälp i köket.


Tänk så tokigt det kan bli !!
När jag var hos min läkare sist så fick jag nya, starka värktabletter som jag bara ska ta vid behov när jag har inflammation och mycket värk i mina leder.
Det hade jag igår kväll.
En grym värk i lederna.
Så istället för att sitta i soffan och lida tänkte jag att jag skulle testa en sån tablett.
Och jag är lite känslig mot vissa värktabletter, speciellt om dom är starka, som dom här.
Jajajamensan, känslig är bara förnamnet.
Jag blev......full !
En obehaglig jag-är-full-känsla spred sig i hela kroppen.
Jag tog tabletten, straxt efter gick jag ner och duschade.
När jag står i duschen känner jag hur det börjar snurra i skallen, rörelserna var liksom inte riktigt med och jag började se lite suddigt.
Såå jäkla obehagligt.
Tog mig upp på övervåningen och jag såg hur sambon tittade konstigt på mig.
-schag mår jättekonschtigt, sluddrade jag fram
-Tålde nog i schabletten schag tog....
Slirade ner för trappan igen och bara slängde mig i sängen. 
Allt snurrade, kändes som om jag låg i en karusell.
Klockan åtta sov jag som ett barn.
Idag mår jag bra, kommer aldrig mer ta en sån värktablett, 
den hamnar på listan för tabletterna-jag-inte-tål.
Kan säga att värken i lederna försvann iallafall ;-))


Tur att man inte tog en sån på morgonen och sen begav sig till jobbet !!
Det hade varit en syn för gudarna, hehe, fniss ;-)))


Lika kallt som vanligt här på kontoret så min "kompis" värmaren står och går på full speed och bara sprutar ut en massa härlig varmluft =)

Har Dove pure and sensitive krämen här på jobbet som jag Buzzar om.
Helt perfekt för mina vintertorra händer
Kommer helt klart att fortsätta att använda den =)

Nu ska jag jobba på lite så att det blir någon lön för killarna innan Jul ;-))
Sen ska jag träffa Christer.

Ha det bäst och en bra dag !
Kram H.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar