tisdag 30 oktober 2012

Vädrets makter...


Ute blåser och regnar det, är fortfarande mörkt.
Sitter här och drar in doften av tjära.
Den är inte lika mysig längre.
Nu börjar den sticka i näsan och igår när jag gick hem hade jag en grym huvudvärk.
Dom härliga sommarbilderna av en båthamn en solig dag som dök upp i skallen igår har ersatts av en mörk bild med horn ;)


Igår var vi bjudna på middag ute i Nacka.
Riktigt skönt att slippa laga mat en huvudvärks måndag ;))
Supergod mat, var mätt, trött och belåten när vi kom hem.
Tror att jag slocknade redan klockan halvtio.
Vaknade till mitt i natten av att det blåste ner grejer på altanen.
Hann inte kolla upp det i morse men gissar att det var mina krukor som jag inte har ställt in i förrådet än.
Blir hem och plocka skärvor sen....
Men vad är vårat lilla mini oväder mot vad dom utsätts för i NY just nu.
Här är några bilder från aftonbladet.se -










Vädrets makter är verkligen inte att leka med.
Be safe 



I eftermiddag är det cellgiftsdax igen.................boooring men ett måste.
Så det är bara att gilla läget.
Tänker krypa in i mysfilten och titta på lite serier som jag har spelat in och inte hunnit titta se.
Känns inte lika tungt att tillbringa en eftermiddag i soffhörnet när det är sånt här ruggväder ;)


Ha den bästaste tisdagen !
Kram H. 


2 kommentarer:

  1. Ja fy tusan vad vädrets makter kan ställa till det!!
    Men som sagt inget om man jämför med USA!!
    Ha en mysburrig tisdag på dig!
    Vi hörs vidare!!
    Höstkramisar på dig min vän!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha en mysburrig dag du med ;-)) kramar

      Radera