onsdag 31 oktober 2012

Isig Halloween....


Rena is-gatan på en del vägar.
Har fortfarande inte fått på vinterdäcken och så det var bara att rulla på lite sakta till jobbet.
Isen satt som berg på bilrutorna och dörrarna gick inte att få upp.
Fick hjälp att komma in i bilen sen tog säkert själva skrapningen en kvart.
Blä, I hate vintern :/
När jag kom till jobbet och hade parkerat kom en röd volvo och skulle backa in i en ruta.
Istället för att backa in i rutan backade han in i bilen brevid min.
Vet inte riktigt vad han sysslade med.
För han backade inte in i bilen bara en gång utan två.
Han blängde på mig med riktiga I-hate-you ögon.
Tyckte väl att det var skitjobbigt att jag stod där som vittne.

Sista Oktober, sista höstdagen och Halloween.
Idag är dagen då alla häxor, troll och spöken ger sig ut på gatorna för att gå Bus eller godis.
I alla fall i USA.
Hemma på vår gata brukar dom komma på Alla Helgongs afton.
Men för att vara på min säkra sida ska jag köpa upp mig på en skål smågodis.
Vill ju inte välja bus ;)


Hemma hos oss lever vi som en stor familj just nu.
Tommy, Lotta och Lizzie bor hos oss pga jobb.
Funkar bra, vi kommer och går olika tider så vi ses bara ett par timmar på kvällen.
Och vardagkvällarna är man mer död än levande.
Igår kröp jag till kojs halvtio och somnade säkert tjugo i.....
Känns att mörkret är här på allvar, kroppen behöver mer sömn än under sommar halvåret.
När klockan ringer på morgonen tror man att det fortfarande är natt.
Visserligen går jag upp kvart över fem och det är ju nästan mitt i natten *tss



Happy Halloween !!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar