torsdag 1 november 2012

Inget bus...


Igår kom det en massa häxor, troll, monster, bovar och spöken och ringde på dörren.
- Bus eller godis ! Ropade dom när jag öppnade dörren.
- Jag väljer godis, sa jag
Hade som tur var köpt en påse med smågodis på väg hem från jobbet ;)
Hade tänt min pumpa lykta och ställt ut en kruka med lite Halloween pynt.
- Vad fint du har gjort, sa dom små häxorna när dom kom
Så söta och så mycket jobb en del av dom hade lagt ut på sin utklädnad =)
Gissar att det kommer några under Alla Helgona helgen med.
Så det är bara att se till att fylla upp godis skålen igen, för bus vill man ju inte ha ;-))


Idag fyller min fina vän Sussie år.
GRATTIS !!!


Igår hade jag galet mycket energi.
Jobbade, handlade, dammsög, tvättade, bakade vaniljbullar, gjorde slingor på Jessica, lagade middag och tog emot alla Trick and treat:are ;)
Idag är energin nivån nere på noll.
Tänk vad olika man kan må.
Vissa dagar känns det som om man orkar hur mycket som helst och vissa............Nada !!
Har fortfarande en skitförkylning i kroppen.
Den vill liksom inte riktigt släppa taget.
Små nyser titt som tätt och näsan rinner, hopplöst !!
Men är väl kanske inte så konstigt eftersom alla runt omkring nyser, hostar och snörvlar.
men så länge man är på benen är man ju glad i alla fall ;))
Blir en luuuugn kväll i alla fall !
Imorgon är det fredag och Alla Helgons afton.
Jag jobbar fram till lunch sen tar jag helg, tjo !!

Ha det bäst !
Kram H.


4 kommentarer:

  1. Halloj vännen!
    Vet du inga häxor eller nåt kom till oss,,
    Dottern jättebesviken då kompisen banga att gå Halloween,,hm
    Så det blev xtra gottis i soffan igår:-)
    Men nu får du väl iaf bli kry,,ska vi behöva ses till 2015,,fniss eller thihi som d heter nu:-)
    Skickar massor av varma kramar & du tack för alla grattisar!!
    Ha en fin torsdag imorgon,,,HELG!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå ! Då fick ni i alla fall behålla allt gott själva ;) Min godis påse försvann lika snabbt som löning en fredag, hehe ;-)) Jag åker nog på att köpa en ny påse till helgen...Nä nu måste vi boka en träff snart, förkylning eller inte...fniss....annars blir det väl som du skriver, 2015, hahaha =) Ha en härlig födelsedag <3 Kramar

      Radera
  2. Hej Helen!
    Efter långt uppehåll från datorn har man hittat tillbaka igen.
    Nej nåt bus vill man ju inte ha...men här hos mig finns inte så många ghost än, de har inte växt ur barnvagnen än kan man säga.Sparar man lite godis där,hi,hi.
    Ha en fin "spökhelg"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Rosies !! Vad kul att höra ifrån dig och att du är tillbaka =D Hoppas allt är bra med dig :) Då får ni passa på att njuta av godiset så länge "spökena" är små ;-)) Sen kommer godis påsarna snabbt bli tomma, haha =))) Ha en fin spökhelg du med =)) Kram

      Radera