onsdag 19 september 2012

Mitt i....

 
Mitt i veckan, eller i allafall i arbets veckan.
Annars är det ju torsdag som är mitt i veckan.
Då har det gått tre dagar och det är tre dagar kvar.
Men Onsdag är lill lördagen som  kommer ifrån "piglördagen", vilken inföll på onsdagar, det var då pigan enligt traditionen hade ledigt eftersom hon inte fick vara ledig på den riktiga lördagen.
Så är dé ;-))
***
Sitter och jobbar med lönerna som ska ut den här veckan.
Den 25:e är det lön, jippii, behövs verkligen för nu är plånboken tunn, riktigt tunn.
Blir pannkaka och blodpudding resten av veckan ;)
***
Imorgon ska jag inte jobba.
Ska in till sjukhuset och göra en undersökning som jag är lite nervös för.
Men ännu mer nervös är jag för svaret av undersökningen.
Har fasat för detta.
Blir en jobbig dag imorgon.
***
Igår blev det inte mycket gjort.
Jobbade sen hem och "förgiftade" mig med mina cellgifter.
Däckade som vanligt i soffhörnet.
Hyrde inga filmer så det blev att se ikapp lite serier som jag hade spelat in.
Så jäkla skönt med en inspelningsbar box.
Förr spelade man in med videon men sen när den försvann så var det kört.
Man kunde inte spela in nånting.
Så glad blev jag när dom inspelningsbara boxarna pluppade upp =)
***
Igår var det allas våra svenska Hollywoodfruar på tv.
Vad ska man säga.......
Isabel kör omkring sina assistenter när dom ska uträtta ärenden till henne.
Man undrar ju vad dom får lön för ?
Det enda hon bjuder brorsan och hans familj på är äckliga popcorn när dom har suttit och åkt ända från Sverige för att hälsa på .
Maria är..................................Maria ;-)
Sen har vi Gunilla.
Hon verkar leva i sin egna lilla värld och i den är allt hon gör perfekt.
Om någon kritiserar eller tycker annorlunda då är man elak och knäpp.
Det var i allafall vad hon kallade den nya Hollywoodfrun Margareta när hon inte gillade Erikas nya musikvideo.
Innan hon fick se videon så öste Gunilla beröm över Margareta och sa vilken fantastiskt fin människa hon var.
Meeeeen när hon dissade videon då lät det annorlunda.
Så här står det på aftonbladet.se :
Försoningen mellan Margareta Svensson och Gunilla Persson känns ­desto mer avlägsen.
– Jag kommer definitivt inte vilja ha något med ­henne att göra, säger Gunilla Persson.
– Häromsistens sa hon att jag var bottenskrapet av ­alla svenskar. Nu kan hon få tillbaka äran att ­vara det, ­säger Margareta Svensson.
 
Värsta fel-sägnings-dängan igår :
Gunilla :
- jag tror att jag ska göra en talbok för det är så inne nu, speciellt hos hörselskadade........eeeeh ??
 

 
Ser fram emot fortsättningen ;-))
 
Angående våra äckelflugor här på jobbet så försvinner dom inte, aaaargh !!!
Måste hitta på något annat än mina vinfällor för dom funkar inte.
Det enda som är positivt med fällorna är att dom håller sig runt omkring dom men jag vill ju att dom ska drukna, dö, utrotas men smarta är dom och ser till att inte ramla ner i fällan.
Hur stor hjärna kan en sån liten rackare ha ??
 
Ha det bäst !
Kram H.
 
 

2 kommentarer:

  1. Tänker på dig i morgon vännen!
    Hoppas det går bra!!
    Skickar styrka!!
    Kram hela dan!

    SvaraRadera
  2. Tack min vän !! Behöver verkligen extra styrka imorgon ♥Kram♥

    SvaraRadera