fredag 21 september 2012

TGIF......igen =))

 
Brukar vara lugnt på vägarna på fredags mornarna.
Men inte idag.
Först var bilen helt igenimmad, fick skrapa fram och bakrutan.
Sen åkte jag på varenda rödlyse på väg till jobbet.
Köer och mycket trafik och knappt en endaste parkering när jag kom till jobbet.
Tog typ den sista och då var klockan halvsju.
Förut var det helt dött i Västberga vid halvsju, nu är det full rulle.
Bilar, trafik, mycket folk.
Är glad att jag fick en parkering iaf ;)
 
Låg en hel del jobb på skrivbordet och väntade på mig.
Var ju borta igår.
Räcker med en dag för att det ska samlas på hög.
Undersökningen jag gjorde igår gick bra och jag fick ett positivt besked, jag hade ingen blödning på tarmarna vilket var orsaken till undersökningen.
Blev lite skraj, var orolig för undersökningen och svaret.
Men nu känner jag mig lugn, så det var värt att gå igenom en jobbig undersökning få att få svar.
 
 
 
"Här utanför regeringskansliet händer det som inte får hända.
Den knivbeväpnade mannen överfaller skyddsvakten och försöker ta hans pistol – för att döda.
Bara meter från den öppna entrén till Rosenbad där statsministern har sitt kontor.
– Jag skulle döda vakterna och sedan ta mig in i slottet och skjuta kungen, sa han på väg till polisstationen."
 
Incidenten den 6 augusti i år hade kunnat få mycket allvarliga konsekvenser.
– Säkerhetsansvariga sa att de inte skulle tala om det utåt, det här skulle tystas ner, säger källan.

 
Har inga större planer inför helgen.
Får bli vad det blir.
Har en hel del att fixa med hemma, man hamnar efter.
Tvätthögen växer, ren tvätt som ska vikas och läggas i rätt lådor, dammråttorna tar snabbt över och ligger och hånler i hörnen, fläckar på skåpsluckorna i köket, speglar som behöver putsas.........m.m m.m.......städning och plock tar aldrig slut.
Man städar och fejar, efter ett par dagar ser det likadant ut igen, suck !!!
Vad göra ?!?
 
***
Verkar som om det är många nu som har problem med stora äckliga spindlar hemma, vi med.
Och dom är verkligen stora......brrrr :/
Man liksom hoppar till när man ser dom och känner hur pulsen ökar och rädslan tar vid.
Dom är så galet snabba så jag har gett upp att försöka slå ihjäl dom med en tidning.
För missar man då är det kört, dom kilar in i en list eller bakom nånting som gör att det är omöjligt att hitta dom.
Då ska man gå och lägga sig med vetskapen att en sån stor äcklig hårig sak befinner sig nånstans i rummet.
Nä, jag kör dammsugaren.
Igårkväll när jag kom ut ur duschen såg jag en rackare som var på väg in i sovrummet, låg och lurade på tröskeln.
Jag smög fram dammsugare och svisch så var han uppsugen.
Har ingen aning om dom dör därinne.
Men jag brukar låta dammsugaren stå på en stund och dammsuger upp lite annat och inbillar mig att dom kvävs därinne.
Är väl dax att byta påse kanske....;)
Så här ser dom ut :
Bild lånad av Jörel Mader som hon hade lagt ut på FB. hon har samma äckel päckel spindlar hemma hos sig.....hua !!!
Jag har inte lyckats få nån av dom på bild men Jörels var bra ;)

Gå gärna in på Jörels Hemsida och titta. Kanske boka en massage, en hälsocoaching, en ansiktsbehandling eller nån annan behandling som passar dig nu inför hösten/vintern :

http://www.jorelshalsocoaching.net/

***

Just nu skiner solen därute.
T.o.m jag ser det genom mina gallerförsedda bunker fönster.
Hela kontoret lös upp och det blev ljust och härligt.
 
Önskar dig en härlig dag
 
♥♥♥Kram H.♥♥♥
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar