tisdag 18 september 2012

Kränga plastkassar...

 
Är själv nu på kontoret på morgonen.
Eller det var ju inte riktigt sant.......jag har sällskap av miljoner flugor !!!!
Blir galen snart.
Ursäkta mitt tjat om dessa flugor men dom är inte tre, tio eller tjugo, dom är typ hundra.
Inte har dom druknat i vinfällorna heller.
Enda fördelen med vinet är att dom håller sig där vid muggarna som är spetsade med YES.
Men dom är smarta dom jäklarna, dom sitter på kanten och på insidan av muggarna men ser till att dom inte når vinytan.
Tror att jag får köpa nåt insektsspray och spruta med.
Blä !!!
***
Igår var jag och handlade och när jag kom till kassan fanns det inte en endaste påse.
Inte vid dom andra kassorna heller.
- Det finns inga kassar ! Ropade jag till kassören
- Jo !
- Nää !
- Jo, här !
Bakom honom vid kassan låg alla plastkassar.
- Men varför har du dom där ?
- Dom blir snodda annars.
What ??
Jag kanske kan förstå chokladkakor, cigg och snus men plastkassar ?
Varför snor man det ?
Vad är värdet i en plastkasse ?
Är det nån som går in och snor en packe påsar och sen ställer sig i ett hörn och säger :
- Pst....här finns det nya, fina plaskassar till bra pris. Oanvända och ovikta. Ska du köpa ?
 
 
Nu har jag äntligen bokat in en fika date med en gammal vän.
Att det ska vara så svårt att få ihop en träff.
Vi har bokat och avbokat flera gånger.
Det kommer alltid nånting emellan.
Får se om daten blir av denna gång.
Vi ropar inte hej än.... ;-))
 
 
Idag är det cellgifts eftermiddag igen så jag är lite sugen på att hyra dessa filmer :
 
 "Baby Call"
 


"Snow White"
 
 
Ha det bäst !
Kram H.
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar