torsdag 23 augusti 2012

Inga kräftor för mig...

Myyys
 
Igår kväll var det rena hösten utanför fönstret.
Regnet strilade..........strilade ??
Varför använde jag plötsligt det ordet ?
Bara ploppade upp ;-)
Menar nog att regnet mer öste ner än "strilade" ;-)
Mörkt och ruggigt och vad passar bättre än lite mysljus på bordet ;)
Snart dax att ta sig till IKEA för att köpa upp höstens ranson
 
 
- Mycke kaffe blire ;-)
 
Är galet trött idag.
Fick för två microsekunder för mig i morse att det var fredag.
Ack så jäkla fel jag hade.
En morgon till att kämpa sig upp ;)
Idag är jag så galet trött för jag åkte på ett gallstens anfall igår som hette duga.
Har jag inte haft på typ tio år.
Har haft lite småkänningar efter att jag opererade bort gallblåsan men inget anfall.
Stod på gymmet och svettades och kände hur det blev värre och värre.
Fick nästan krypa ut till bilen.
Fy, det var inte kul :/
Som tur är så hade jag Voltaren suppar hemma och två senare så hade det värsta släppt.
Men känner av det lite idag och är öm och svullen som sjutton.
Visste knappt vad jag skulle sätta på mig imorse.
Allt ömmade.
Tur att man hade sin stora gamla jeansskjorta att ta fram ;-)
Vräkte i mig ett helt paket kräftor själv i lördags, vet inte om det var det som framkallade anfallet ??
Nu vågar jag inte äta några kräftor på kräftskivan på lördag.
Får göra mig nåt annat smarrigt istället.
Jag som bara ÄLSKAR kräftor.....hrmf =(
 
 
 
 
Vill ju så gärna ha nån liten blomma här på kontoret.
Det enda som verkar överleva här inne är en kaktus ;-)
Så nu har jag två stycken.
Dom fick inte en droppe vatten under hela semesterperioden men dom växer och frodas ändå.
Så.......Kaktus is the shit ;-))
 
 
 
Innan mitt anfall igår så tog jag tag i att boka instruktör på gymmet till nästa vecka.
Ska gå igenom alla nya maskiner och lägga upp ett program.
Måste bara bli av med dessa gallkänningar så jag kan köra nästa vecka ;))
Och för att jäklas lite med mig själv förlängde jag gymkortet ett år till ;)
Nu är det bara hoppas att man får hålla sig frisk i höst och vinter.
Efter denna sol lösa sommar är väl risken stor att det blir måååånga förkylningar, virusar och baskelusker som kommer att härja runt i vårt avlånga land.
Får bli att bunkra upp med vitaminer, Echinagard och handsprit....
 
Nu lite lunch ;-)
 
Ha det bäst !
 
Kram H.
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. usch vad tråkigt helen med anfallet <3 :( hoppas det blir bättre snart!

    du har en jätte fin blogg! den ska jag fortsätta att läsa! :D

    kramar <3

    SvaraRadera