lördag 25 februari 2012

Vinnare för nu....

Denna lördag har jag vikt åt städning.
Dammråttorna har förökat sig i rekord fart under veckan så jag insåg att det var hårda tag som gällde.
Jag förklarade krig mot dammråttorna, jag och snabeldraken.
Var bara att kavla upp skjortärmarna och sätta fart.
Såg hur dammråttorna satt i hörnen och skrattade elakt åt mig.
Men skrattet fastnade i halsen på dom när jag startade snabeldraken.
Flykt var omöjligt, det fanns bara en väg för dom små nys framkallande monstren och det var rakt in i gapet på snabeldraken.
Bye bye, sa jag, hehe ;-))
Så nu har jag dammat å torkat å skurat å dammsugit o tvättat och vädrat mattor.
Slut som människa men glad över att gå vinnande ur denna strid mot dammråttorna......i alla fall för en dag eller två, snart sitter dom där igen i hörnen och hånflinar åt en.
Men just nu är dom puts väck ;-))
 Snart blir det kycklingwok till middag sen är det Melodifestivalen som gäller. Kan ju inte vara sämre än förra veckan., eller ?!
Nää, hoppas på några bra låtar och en liiite roligare pausunderhållning än den som var i Leksand ;-)
 Ha en fin kväll <3
Kram H.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar