fredag 24 februari 2012

Glad.....

Vilket väder det var när jag klev ut från kontoret !!!
Blev så förvånad att det var så varmt, 7 plus och strålande sol.
Det luktade vår ;-))
Kände hur en härlig glädje känsla infann sig, kroppen liksom spratt till och ett stort leende spred sig över mitt vinterbleka ansikte.
Solen var på besök, vår i luften och det var fredag.
Kunde man bli annat än glad !!
Åkte sakta hemåt, blev inte ens irriterad på han i Volvon som trängde sig ut framför mig, eller på han framför som körde mot rött eller på att alla trafikljusen slog om till rött just när jag kom fram.
Nää, jag kände mig så galet glad, vet inte varför, känslan bara var där.
Åkte hem, tittade i kylskåpet , ingen rolig syn.
En halv gurka, ett gäng glasburkar med diverse innehåll, några ägg, en ledsen tomat , några tuber som kaviar och majonäs, massor med gamla batterier på dörrhyllan högst upp, ja det var väl ungefär allt som fanns i kylskåpet, ja lite smör, margarin och ketchup fanns också med det är inte mycket att laga fredags middag på.

Sååå det var bara att sätta sig i bilen och bege sig till City Gross och storhandla.
Och storhandling det blev, rejält, hörde hur folk i kassa kön bakom mig suckade och stirrade ner i min kundvagn och tänkte säkert
 - Är hon aldrig klar ???
-Varför ställde jag mig bakom henne ?!
Ett par tusenlappar fattigare var det bara att bege sig hemåt fullastad med matkassar .
Som tur var så var barnen mina hemma så jag fick bärhjälp, hjälp med upp packning ;-))
 Nu är alla matvaror på plats och jag har parkerat mig i soffan med en stor kopp kaffe.
Lite koffein och ett par Wordfued spel sen är man redo för att ta sig an lite middags lagning ;-))
 Ha den bästaste fredagen =)
 Kram H.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar