söndag 26 februari 2012

Söndag...

Melodifestivalen, deltävling 4.
Ja, den berörde många som vanligt.
Många åsikter och många olika tycken.
 Jag gillade Charlotte Perrellis låt.
Det var en lätt låt med bra refräng och koreografin var snygg.
Men tyvärr så röstades hon ut.
Istället gick Lisa Miskowsky vidare direkt till Globen med sin fina ballad tillsammans med Danny som sjöng surt och falskt.
En sorts robotaktig dans med självlysande dräkter bjöd han på som visserligen var riktigt cool, men sången, nääää :/
Nästa helg är det andra chansen i Nyköping och sen efter många veckor är det äääntligen dax för den "riktiga Svenska Melodifestivalen",
 där den som vinner ska få representera Sverige i Eurovision song contest den 26:e Maj i Azerbaijan.
Tror mycket på Loreen, hon kommer nog att få min röst =))

Alldeles nyss ringde mamma som har ramlat och skadat foten så vi ska ta hennes lilla vovve, Zissi ett tag.
 Så nu blir vi med hund ett par veckor.
 Sambon min ligger däckad.
Vet inte om det är influensan ?
Det kom blixtsnabbt igår.
Han började frysa, kände sig jätte dålig och har kräkts.
Så nu ligger man risigt till :/
Jag som suger åt mig allt som ett läskpapper.
Vore otroligt skönt om man kunde klara sig för en gång skull.
Men men vi får se....
 Sitter och väntar på att gymmet ska öppna.
Det öppnar inte förrän tio på söndagar,
synd, hade kunnat dra dit vid åtta och kört mitt pass,
då hade jag varit klar vid tio ;-))

Skulle ha haft fika främmande här idag men det är ju bara att ställa in.
Gissar att ingen vill komma hit idag med tanke på Influensa-misstanken .
 Ha den bästaste söndagen !
Kram H.

1 kommentar:

  1. Hallå min vän!!
    Varit inne & läst dina "dagar" men inte lyckats skriva kommentarer:-))
    Melodifestivalen i all ära men lite pinigt nu i lördags..vad hade Danny gjort med sångrösten???
    Lotta & Christer,,snark,,fniss!
    Perelli kan sin sak men kan tycka att hon gjort sitt där,,,
    Loreen känner jag oxå för!!
    Vad trist att mamma gjort sig illa i foten,,hm,,många som slirar omkring nu när det ena dagen är varmt nästa kallt!!
    Ispölarna riktigt hånar!!
    Veckor & dagar bara rusar iväg!!
    Sportlov för dottern denna vecka,,blir lite blandat med ledighet & vara på fritis då vi inte kunde åka till Malta:-((
    Men på fredag kör vi en överrasknings resa dock bara till Åland,,men det är full aktivitet på båten för barnen,,så det blir bra,,+ att vi kanske får med oss en familj till:-))
    Annars allt bra med oss!
    Vi fixar hemma & det börjar sakteliga bli ordning på sakerna!!
    Ha en fin måndag,,så hörs vi,,Kram

    SvaraRadera