måndag 13 februari 2012

Måndag igen....


Fördelen med att börja jobba tidigt på mornarna är att man slipper alla hemska köer.
Sitter här vid mitt skrivbord och hör hur dom pratar om köer, stopp, några avåkningar.
Köer som växer, köer som står still.
Känns otroligt skönt att man slipper sitta i dom.
För är det nåt som jag hatar så är det......KÖER !!
Det är ett otroligt stress moment att köa.
Konstigt nog, för man sitter ju där man sitter och kommer ingenstans men stress termometern stiger upp i hundranitti.
Det är väl det som gör stressen, att man inte kommer framåt ;-)



På radion pratas det också om Whitney Houstons tragiska bortgång.
Fortfarande vill man inte gå ut med dödsorsaken.
Det pratas om vatten i lungorna, långvarigt drog missbruk m.m
Men vilken orsak det än var så är det en stor förlust, en stor mega stjärna med en fantastisk röst som har lämnat oss.


Alex Schulman sågar Melodifestivalen i Mix Megapol.
Är som alltid en himla massa olika åsikter om Melodifestivalen.
Jag tycker att festivalen har varit bra hitills.
Tycker att det har varit ovanligt bra låtar och dom bästa har än så länge gått vidare direkt till Globen.
Gillar mixen på programledarna.
Tycker Helena Bergströms tolkning av olika Melodi-festival-tittare är riktigt bra ;))
Man känner igen karraktärerna ;-)
Hoppas att det fortsätter lika bra som det börjat.


Det går oooootroligt bra med min träning..................NOT !!!
Blir gaaaalen snart !
Sen jag åkte på halsflussen from hell så har jag inte blivit riktigt frisk.
Det ena efter det andra.
Förkyld hela tiden, små ont i halsen, trött i kroppen och nu en djävulsk hosta....morrrrrr !!
Hörde att Februari är årets "sjukaste" månad.
Kan kanske stämma, men jag har hållt på med mitt elände i flera veckor nu.
Virus, säger läkaren, bara att härda ut.
Ja, vad kan man annat göra.
Man ser gymkortet ligga där och blänga på en med frågan hängande i luften :
- När ska du och jag hänga då ?
Du skaffade väl inte mig för att jag ska ligga här oanvänd i byrålådan, va va va va ???
Nej, det gjorde jag verkligen inte, men vad gör man ??
Bara att göra som läkaren säger, häääärda ut !!


Hoppas du mår bra och slipper alla envisa baskelusker =)

Ha den bästaste måndagen !
Kram H.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar