tisdag 14 februari 2012

Hjärtar dagen...


När jag vaknade imorse möttes jag av ett rosa skimmer,
 ett Alla Hjärtans dag - skimmer. 
Gned sömnen ur ögonen och svängde benen över sängkanten. 
När fötterna nådde golvet möttes dom av nåt prasslande.
 Jag tittade ner och på golvet låg en sträng av röda rosblad.
 Jag tassade försiktigt upp och följde rosblads stigen, ut i hallen, uppför trappen, in i köket. 
Där möttes jag av hundratals ljus som ramade in en vacker kristall vas fylld med långa blodröda rosor. 
På bordet stod en flaska champagne, jordgubbar och smält choklad. 
Vid en champagne glasen stod ett kuvert lutad med mitt namn på skrivet i vacker gammaldags skrivstil. 
Jag tog kuvertet och öppnade det sakta och i där låg flygbiljetter till........
Näääää, hahaha, jag stoppar denna lögnaktiga story där. 

Sanningen är att jag efter en natt utan sömn efter host attacker från Hell sakta kravlade mig upp ur sängen. 
När jag satte ner fötterna på golvet trampade jag på något som prasslade. 
Jag tände sänglampan för se vad det var, Vicks Halstabletter-papper som ramlat ner från sängbordet. 
Jag släpade mig uppför trappan, som en trasa efter typ en timmes sömn. 
I köket var det mörkt, inte ett endaste ljus så långt ögat nådde. 
På bordet stod urdruckna kaffekoppar efter våra sovgäster o min sambo, smulor på bordet och äggskal efter deras frukost . 
Glas Vasen som står på bordet var fylld med trötta tulpaner som börjat hänga ner över kanten. 
Det enda kuvertliknande som stod på bordet var inköpslistan av vad vi behövde handla ;)
Sååå sanningen var låååångt ifrån lögnen, hehehe ;-)


Idag är jag hemma från jobbet, hostan tog alla mina krafter och framförallt min sömn, 
så chefen sa att jag skulle vara hemma och vila. 
Mitt första Zumba-pass på torsdag är i fara. 
Kan ju inte komma dit och hosta som en galning. 
Får se hur det känns under dagen, ingen bättring då får jag ringa och avboka passet :( 
Så det blir en trött Alla Hjärtans Dag för min del. 
Man behöver inte springa och köpa en massa dyra grejer bara för att det är denna hjärtdag. 
Finns andra sätt att visa att man älskar sina nära och kära. 
Ha det bäst denna dag och massor av kramar och kärlek till dig <3


1 kommentar:

  1. Hahaha!!
    Ja tänk om din lilla lögn var sanning!!!
    Då anade man oråd minsann,,hihihi!!
    Men som du skriver kan man visa kärlek & omtanke
    på andra sätt!!
    Hoppas nu att du blir av med hostan,,,,
    Många är sjuka nu vad det verkar!!
    Sköt om dig idag,,,unna dig själv en fin dag,,
    utan en massa måsten!!
    Skickar röda varma kramar just till dig!!

    SvaraRadera