måndag 9 januari 2012

Måndag....




Måndag kväll och man är trött och färdig som en urvriden disktrasa.
Kom knappt upp från soffan.
Livsfarligt att sätta sig ner, kört direkt.
Full rulle på jobbet idag.
Var på jobbet straxt före halv sju och kom inte in genom porten.
Koden funkade inte.
Som tur var så var det folk på kontoret brevid så att man kunde ta sig in den vägen och kila genom garaget.
Sen när dom skulle fixa porten låste den sig åt andra hållet, tekniskt fel som gjorde att den inte gick att stänga.
Snacka om att det drog in på kontoret.
Var liiiite småruggigt att sitta där idag.
Jag hoppas verkligen att det är fixat tills imorgon.
Bäst att stoppa ner ylle koftan uti fall att....;-)

Efter jobbet åkte jag direkt till gymmet och körde ett pass.
Hade förhoppningar om att det skulle vara lite folk men ack så fel jag hade.
Stod folk i nästan varenda maskin och pumpade på.
Lyckades få tag i en ledig cykel för uppvärmning.
När jag satt i den ena arm maskinen så satt det en utländsk man i maskinen brevid.
Jag kände hur han stirrade, liiite irriterande.
Plötsligt så sa han :
- Brykar dy gå här ofta ? Blink blink
Meeeen, please, på gymmet !
Världens töntigaste raggnings replik, okey på krogen men inte på gymmet.
Killen som satt i maskinen på andra sidan mig fick sig ett gott skratt ;))

hem för en dusch och tillagning av spagetti och köttfärsås.
Slog mig ner i soffan för en kort stund med min kaffe och lite Wordfeud-spel när jag kom på att i min kära lilla tvättmaskin låg ett gäng med blöta kläder och bara väntade på att få bli upphängda på torkställningen, suck !!!
Nu har jag tagit mig ur soffan, ner för trappan och var på väg in till tvättstugan när det slog mig att jag inte har hunnit skriva något blogg-inlägg idag.
Så det här vardags tråkiga blidde det ;-))

Ska väl ta mina sista krafter och tömma maskinen sen ska jag vänta in "Hinsehäxan" som börjar på ettan klockan 21.00.
Boken har jag läst och den var super bra.
Ser fram emot att få se serien som är i två avsnitt med start idag och slut imorgon.

Ha en trevlig kväll !

Kram H.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar