måndag 19 december 2011

Lustig Kurre.....

Nu gick musten ur mig. 
Är helt slut, finito, done. 
Var på jobbet halv sju imorse. 
Har mycket att göra, lönerna ska ju ut den här veckan, så allt måste vara klart och alla timmar ska stämma. 
Har bett om ledighet torsdag och fredag, om det ska klaffa så måste jag hinna med det som ligger så käckt och väntar på mig på skrivbordet.
 Bara att jobba järnet imorgon och på onsdag så hinner jag förhoppningsvis klart ;-))

 Snö har det kommit, inga massor men tillräckligt för att man åkte på att skotta och sopa trappan när man kom hem. 
Och jag kan lova att snön var tung, blötsnö, ingen höjdare :/ 
Sen var det bara att dra på sig träningskläderna för att möta upp sjukgymnasten för ett gympass. 
Idag la hon på mera vikter, jag som var darris i armarna ändå efter skottningen. 
Jäklar vad jag fick slita för att greja passet idag. 
Skakade i benen när jag skulle gå hem , haha ;-)

 Mina sista julklappar som jag beställt har äntligen kommit. 
Jag darrade ner till centrum på skakiga ben efter gympasset för att hämta ut paketet. 
I kassan stod en riktig lustig Kurre....NOT ! 
Jag ,trött och hungrig och vill bara hem. 
Kommer fram till kassan, står en kille och en tjej där. 
Lustig kurren (killen) tittar på mig och säger
 - jaha ?! 
- jag ska hämta ett paket. Säger jag
 - det går inte ! Säger han
 - vadå går inte ? Frågar jag 
- vi har stängt . Svarat han 
- har ni stängt ?? Ja tittar frågande på honom 
- Precis nu stängde vi. Säger han och ler lite . 
Precis när jag ska säga nåt säger han
 - jag bara skojade ! 
Aha, vad rrrrrroligt (Not) . 
- Har du leg ? Frågat han.
Lämnar över leget och numret på paketet.
 - tyvärr, det här paketet står på nån som heter Marcus, så det får inte du hämta. 
- men det kan det ju knappast göra eftersom jag fått detta paket nummer via sms och jag.... 
Där avbröt han mig med 
- Jag bara skojade, hahaha, du skulle se din min, frustar han fram. 
Jag bara stod och stirrade på honom och tänkte : 
Vilken jäkla lustig Kurre.... Not !!! 
När han skulle ge mig paketet tog han tillbaka det gång på gång, precis när jag skulle ta tag i det drog han undan det och sa
 - jag kanske ska behålla paketet, hahaha ! 
Jag tänkte att ger han inte mig paketet slår jag nåt hårt i skallen på honom så får vi se om han tycker det är så jäkla roligt och så kunde jag lite nonchalant säga 
- jag skojade bara! 

Väl hemma blev det en dusch, middag , skura av golvet på övervåningen. 
Nu sitter jag i mina mystofflor i soffan och sippar på en stor kopp kaffe och tänker inte göra ett endaste dugg till......
tills det är dax att krypa isäng ;-))) 
Ha en bra kväll ! 
Kram H.

1 kommentar:

  1. God morgon vännen!
    Men jisses vilken lustig kurre!!
    Han kanske rent av flörta ,,fniss!
    Ja snön har ju kommit,,nu börjar man stappla fram lite som en 75-åring,,man måste ju passa lårbenshalsen:-)
    Ang Trysil så är det bokat v14,,,
    Kolla upp det, vore ju så kul & mysigt att bara softa där en sväng!
    Skönt att du fått det mesta gjort nu så du kan ladda inför jul med allt vad det innebär,,
    Mina julnerver börjar göra mig lite spattig,,hm frustrerande! Men vet att det går över:-)
    Ha nu en fin tisdag!!
    Massor av kramar!

    SvaraRadera