söndag 18 december 2011

Kökstjänst.....

Den här helgen har verkligen gått i pyssel, mat och bak tecknet. 
Knäck, is-choklad, choklad-toppar, bullar, köttbullar, Revbenspjäll, Janssons frestelse. Mycket gott som ska ställas fram på Julafton ;-)) 
I vanliga fall lagar jag maten dan innan Julafton men i år ska vi upp till Rättvik och vi alla ska ha med oss olika grejer. 
Har lagat och bakat det som stod på min lista nu....och det känns grymt skönt !!! ;-)) 
Har hunnit med att rimma och slå in klappar. 
Saknar fortfarande en del Julklappar som jag beställt på nätet . 
Jag hoppas verkligen att dom kommer fram i början av veckan annars blir det jobbigt ;O 
Har rimmen klara till dessa klappar, nu vill jag bara få hem dom, slå in dom och sjunka ner i soffan för att säga 
 - Jag är klar ! Jag är redo för Juleeen , tjo !! 
Idag mellan kökspassen åkte vi hem till våra vänner Tore och Sussie och drack glögg och adventsfika. 
Mysigt och trevligt som alltid. 
Speciellt att det blir så många härliga skratt ;))) 
Skönt att få koppla av några timmar, om inte annat skönt att få komma bort från köket ;-) 
Sitter och tittar på en Beck-film samtidigt som jag bloggar. 
Borde fundera på att krypa isäng eftersom klockan ringer tjugo över fem i morgon bitti. 
Håller alla mina tummar att det inte är snökaos när man vaknar imorgon !! 
Tack å hej leverpastej ;D
 Kram H.





4:e Advent
När fjärde ljuset brinner,
vi hämtar Julegran,
och alla barnen räknar
dan före dan före dopparedan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar