tisdag 20 december 2011

Jul-stress, gifter och....


Har fått jättebra grejer på jobbet.
Datorn sitter högre upp och ett annat tangentbord, stöd för armarna.
Allt för att skona ens stackars axlar, nacke och rygg, tackar man för ;-))

Har precis ätit lite lunch.
Ska ta mig en snabb kopp kaffe innan jag sätter fart igen.
Passade på att titta in och säga - hej ! här på bloggen ;-))

Vill ju få undan allt jobb inför julen så att jag kan vara ledig torsdag och fredag.
Hoppas att jag hinner.
Har ju morgondagen på mig också.
Får väl stanna över imorgon i värsta fall om jag inte hinner.
Kan vara värt för två x-tra dagar ;-))

Börjar känna mig ganska så cool inför julen när det gäller stressen.
Har det mesta klart.
Däremot så börjar MR. Ångest sakta smyga sig på.
Känner mer och mer hur han greppar tag i mig.
Första Julen utan pappa.
Tungt, ledsamt, sorgligt, saknar :(

I eftermiddag är det cellgifter som gäller för min del.
Så då blir inte många knop gjorda.
Bara att kura ner sig i soffan och låta gifterna göra sitt.
I början när jag började med cell-gifterna hade jag svårt att "tillåta" mig att ha en soffdag.
Jag skulle försöka fixa med grejer fast illamåendet  sköljde över mig, kroppen  bara skrek - VILA !!
Insåg att jag inte kunde hålla på så.
Nu tar jag min eftermiddag i godan ro, läser en bok, kollar en film och låter min gamla kropp vila ;-)

Önskar dig en Jul-stress-fri tisdag ;)

Kram H.



1 kommentar:

  1. Skickar dig ett stort fång med styrka & lugn!!
    Kram du fina vän!

    SvaraRadera