tisdag 25 oktober 2011

Fortfarande......

Okey, tittade på filmen CARRIE, den nya versionen.
Läskig ? Not !!! Inte ett dugg .
Var ingenting som jag mindes den.
Har minnen av att jag tyckte den var riktigt Scary.
Kanske att jag tyckte det då, som ung tonåring. Men idag blev jag mest förbannad över mobbningen och den över-religösa och galna mamman som förstörde sin dotters liv med en massa religöst dravel.
Så idag som 44-åring såg jag filmen med helt andra ögon än vad jag gjorde som 15-åring. Kallas utveckling, i think och jag hoppas en positiv sådan ;-)

Men när det gäller en film har det inte skett nån sorts utveckling alls när det gäller mig .När jag gick i sjuan gick vi hem till en klasskompis och tittade på Exorcisten i smyg.Jag var livrädd, totalt vettskrämd, kunde inte sova på flera månader.
Tycker än idag inte om den, tycker att den är skrämmande. Spelar ingen roll att det har gått så många år. Den filmen har satt sig rejält och den skrämmer mig.
Filmer med djävulen och besatta människor är obehagliga. Jag gillar skräck men inte den, Exorcisten. Har sett den flera gånger, även dom andra delarna , tror att det är tre eller fyra. Varför ? Ja det kan man undra ? Nån sorts egen-terapi-som-funkar.....Not !!!

Men andra filmer som skrämde en som ung som Fredagen den 13:e, Alla helgons blodiga natt, Freddy på Elm street m.m har man liksom vuxit ifrån och man ser dom med andra ögon, inte lika rädda ögon.
En av mina absoluta favoriter är The Shining med Jack Nicholson.
Såå bra !!
Finns ingen som skulle kunna göra den rollen så bra som han.
Nu ligger jag och tittar på det minst skräckiga av allt,
Desperate Housewifes ;-)
Såå mycket bättre än Exorcisten ....!
Kram H.


Image and video hosting by TinyPic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar