tisdag 25 oktober 2011

En ny tråkig sjukdag....

Hemma från jobbet idag med.......!
Hänger med mitt oranga täcke och spelar Wordfeud och tittar på film.
Orkar inte göra så mycket mer.
Det är det värsta med att vara sjuk, det är röran som blir.
Dammråttorna som snabbt lägger sig på golvet, ligger där och hånflinar åt en.
Dom vet att man inte har kraft att kriga mot dom och snabbt som attan blir dom fler och fler.
Tvätthögen växer och hyllorna blir dammiga och man får plötsligt falkögon från soffhörnet där man ligger och man ser varenda liten fläck.
Aaaargh, varför kan man inte bara släppa sånt och tillåta sig själv att vara sjuk och få bara ligga och kurera sig ?? Typiskt kvinnligt, eller ??
Ska försöka blunda och nonchalera dessa dammråttor.
Ser dom inte lika mycket när man drar ner persiennerna , hehehe ;-)



Spelade in filmen CARRIE från boken av Stephen King från Showtime inatt.
Den nya verisionen, inte den gamla från 1976, minns ni den ?

Image and video hosting by TinyPic

 Tyckte att den var riktigt läskig då i början på 80-talet när man såg den.
Får se vad man tycker om den nya versionen ?
Jag och mina skräckfilmer, jag vet, hahaha ;-)
Men jag är en allätare när det gäller film.
Gillar komedier, drama, dokumentärer, svensk film, maffia-filmer, love Gudfadern.....gillar mycket, gillar film helt enkelt.
Men speciellt rysare ;-)
Ska ta en alvedon, hälla upp en kopp kaffe och krypa ner under mitt 70-tals täcke och titta på nya Carrie..

Ha det bäst och en bra dag !

Kram H.

5 kommentarer:

  1. Halloj vännen!
    Trist att du blivit sjuk,,igen,,,
    Tur att det finns lite tidsfördriv för dig ändå!!
    Krya på dig nu!!
    Sänder massor av kramar!

    SvaraRadera
  2. Tack min vän =)) Ska försöka krya på mig snabbt så vi kan träffas så du kan berätta allt om resan. Hoppas den var toppen =)) Ta hand om dig ! Kramar Helen

    SvaraRadera
  3. Här är en till som är sjuk och hänger hemma :(

    Krya på dig !
    Kramar

    SvaraRadera
  4. oj visste inte att det fanns en nyare version skall genast kolla läget...hoppas dublir frisk snart och skit i röran din hälsa är viktigast...så är det....
    kramar Annica i södertälje

    SvaraRadera
  5. Här vandrar jag mellan sängen, soffan och datorn :)

    Kramar och krya på dig...

    SvaraRadera