onsdag 5 februari 2014

Mitt i...

Hej !
Ja då är vi mitt i veckan igen.
Det rullar på, i raketfart.
Tycker tiden går läskigt fort ibland.
Är det för att man börjar bli äldre och man tycker att tiden inte räcker till och man hinner inte med allt man vill göra.
Jag vet inte, men upplever att ju äldre jag bli ju snabbare går tiden.
Kanske är det tvärtom att man inte utnyttjar tiden lika mycket längre ?
Man lägger sig tidigare på kvällarna fast i och för sig så går man upp tidigare på mornarna.....äh skit samma, nu blev det rörigt och snurrigt men tiden rullar i af på....snabbt ;-)

I måndags fastnade jag med bilen när jag skulle hem från jobbet.
Men efter att ha fått hjälp av en massa snälla människor att skotta och dra loss mig lyckades jag ta mig hem en timme senare.
På kvällen blev det Spider hunting....hua !
En STOR svart rackare hade smygit sig in och satt och lurade på gardinen.
Jag fick panik och skrek på sonen som jag mutade med 100 spänn om han tog bort den ;)
Igår tisdag bakade jag semlor när jag kom hem från jobbet.
R. behöver få i sig fett och har fortfarande svårt att äta så semlor med varm mjölk är perfekt.
Så nu har han ett gäng i frysen som han kan ta fram.

Igår lyckades jag äääntligen sälja vårt svarta vinställ som jag har haft ute på blocket ett x antal veckor.
Det var så stort och jag hade ingen plats för det så det var så skönt när killen kom och hämtade det igår.
Har lagt ut ett gäng med grejer på Blocket.
Får se om man får nåt mer sålt.
Är svårt att sätta priser så på en del grejer får dom lägga bud.
Dom flesta lägger seriösa bud men en del 1 kr.
Men det får man ta, ett bud är ett bud men inget säger att man måste sälja för det ;)

Höll på mycket med Tradera förut.
Men tycker det blev så jobbigt med att man måste skicka alla grejerna och så skulle man räkna ut frakt och ibland blev det fel så man nästan gick i förlust istället för vinst.
Nä tycker det är skönare med Blocket när folk får komma och hämta och betala direkt.
I vissa fall får man ju skicka på Blocket också men skönast när man slipper.

Har så mycket grejer på vinden så jag skulle behöva fixa en loppis.
Frågan är bara vart det är bäst att stå ?
Om man ska göra en garage loppis eller om man ska hyra ett bord nånstans eller bakluckeloppis ?
Får se om man orkar fixa det som ett vår-städnings-projekt.

Ha det bäst !
Kram H.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar