torsdag 16 januari 2014

Lååånga januari...

Den 16:e januari och det är 16 dagar kvar på denna lååååånga, mörka och fattiga månad.
Finns väl ingen månad som det känns så långt till lön som i januari.
Finns väl ingen månad som känns så lång och mörk som januari.
Men om vi har klarat av halva så ska vi väl greja resten också.


Tro´t eller ej men jag har lyckats att sparka mig själv i baken ända till gymmet igen.
Fick uppdatera gymkortet för att det var så länge sen jag var där ;)
Men, men nu är kortet fräscht och jag hoppas att jag kommer in i samma träningstänk som jag hade förra vintern.
Och för att jävlas lite extra med mig själv gick jag med i en utmaning att försöka hålla sig ifrån socker i 3 månader........aaah kommer att bli tufft, sockerråtta som jag är ;O
Är helt beroende av ostbågar.
Så det kommer att bli svårast att ersätta dom till fredags myset.
Skaldjur, grönsaksdipp.....vet inte, får testa mig fram.
Förhoppningsvis så lägger sig suget efter ett par veckor ( i hope !! )



För en vecka sen var jag och hadlade på Willy´s i Älvsjö.
När jag packade in mina matkassar i bakluckan tappade jag en liten påse med snus och nässpray utan att jag märkte det.
När jag kom hem så kom jag på att påsen fattades.
Struntade i att åka tillbaka för jag trodde knappast att den skulle ligga kvar.
Igår var jag förbi Willy´s en sväng och då kom en tjej och ropade på mig :
- Hej ! Du tappade en påse på parkeringen förra gången du var här.
- Va ! har ni den kvar ?
Blev väääldigt förvånad.
Inte för att det var några dyrgripar i påsen utan för att den här otroligt snälla och ärliga tjejen hade tagit påsen, stoppat undan den och hoppats på att se mig där igen.
Så jag fick tillbaka påsen och kom på mig själv att jag satt och log lite fånigt när jag åkte därifrån.
Blev glad, inte för själva påsen utan för att det finns så fina, goa och ärliga människor, sånt gör mig glad =)

Snart börjar OS och snart börjar Melodifestivalen !!
Februari blir en skojsig månad ;)

Ha en bra dag !
Kram H.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar