tisdag 21 januari 2014

Äntligen lite värme..


Sitter här på jobbet och har precis hällt upp rykande färskt kaffe i min röda kopp.
Är lugnt här just nu så jag tar en liten kaffe paus.
Tjugo över sex öppnade jag upp kontoret.
Nån vänlig själ har ställt in en värmefläkt till mig.
Blev glad.
Har suttit här och frusit dom senaste dagarna.
Kallt som sjutton inne.
Ingen höjdare när man har ledproblem att sitta och bli kall.
Speciellt fingrarna får stryk.
Dom har varit som isbitar och har värkt like hell varje kväll efter jobbet.
Så idag känns det så behagligt och skönt här inne i min lilla bunker.

Man vill så gärna att alla som finns runt omkring en ska må bra.
Men ibland räcker man inte till.
Man försöker finnas för vissa men tyvärr så räcker inte alltid det.
Finns saker som är starkare och drar iväg med människor åt helt fel håll.
Man blir ledsen och man undrar varför vissa fastnar och andra inte.

Igår träffade jag C efter jobbet och tog en fika och tog tag i en del saker som vi har skjutit på.
Alltid skönt när man kan bocka av en "måste grej" från listan.

Fortfarande förkyld men är iaf inte sämre.
Mina vitaminer är slut så jag får ta mig en tripp till apoteket och köpa nya.
Influensan har väl börjat härja nu.
Hoppas, hoppas, hoppas att man klarar sig från den.
Jag har inte vaccinerat mig.
Jag gjorde det en gång för flera år sen och blev så himla sjuk av sprutan.
Däckade i feber i flera dagar och fick ont i kroppen, som en mini influensa.

Igår tittade jag på Guldbagge galan.
En kul gala men lite trist att det alltid står mellan typ 3 filmer genom hela galan.
ja inte riktigt bara tre men det känns lite så.
Är typ samma filmer som är nominerade i dom flesta kategorierna.
Är ju så många bra svenska filmer som gjorts.
Vore roligt om det var lite större bredd.
Men i övrigt så var galan bra och roligaste var Sissela Benns alterego Filippa Bark.

Nä dax att slurpa i sig dom sista kaffedropparna som ligger och skvalpar i botten på min röda kopp och sätta fart med dagens uppgifter.
Ha det bäst !
Kram H.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar