torsdag 26 december 2013

Sista juldan, rea-dagen....


Snart är julhelgen över.
Sista idag, annandagen, den stora rea-dagen startar.
Har inte bestämt mig än om jag ska kasta mig ut bland alla människor och köer.
Kanske en liiiten sväng.
Måste ut och spela på hästarna iaf.
Fick två presentkort och dom kan man inte använda på nätet så det måste bli spelbutiken. Julen har annars varit lugn och skön.
Vi har varit väldigt uppdelad i år.
Vi var tvungna att vara hemma pga av vår sjuk situation så mina svärföräldrar kom hit. Mamma blev kvar i Rättvik nyinflyttad som hon är i nya lägenheten så till henne åkte ena brorsan och firade jul.
Min andra brorsa har jobbat hela julen lång så det blev inte mycket firande för hans del och min svåger med familj är i USA.
Så ett lugnt firande med lagom med mat och klappar.
Vi avslutade julafton med bad i Jacuzzin och filmen Tomten är far till alla barnen :)
 Igår åt vi jullunch med svärisarna innan dom for hem till Nyköping igen.
Blev en riktigt slö juldag.
Film och middagen blev plockmat från kylen och vi länsade alla chokladaskar ;)
Men det här lugnet behövde vi alla.
 Har varit ett tufft år och man känner att det har slitit hårt på oss.
Så att bara få vara och samla kraft är som balsam för själen. 

 Granen står nu och lyser och ser lite tom ut när julklapparna försvann.
Men tycker samtidigt att det är skönt.
 Har det lite jobbigt på julen så det är skönt att det är över.
Måste sätta mig med månadens tråkigaste också, räkningarna !!
Nästan så att man har glömt bort dom i allt julstök.
Men såg högen imorse när jag bryggde morgon kaffet.
Blä, aldrig kul men ett måste.
Hade suttit fint med ett räknings fritt December ;-)
Ha en bra dag och må inte köerna vara sååå långa på rean idag ;)
Kram H. ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar