torsdag 26 december 2013

Magkänsla ?


Fem dagar kvar på det här skitåret.
Fem dagar, 168 timmar.
Vill bara att 2013 ska ta slut.
Vill att 2014 ska träda in.
Ett nytt fräscht år med oskrivna blad, med hopp om hälsa och glädje.
Vill begrava all sorg, alla sjukdomar, allt drama, all ångest och allt annat elände i samma stund som klockan slår tolv på Nyårs natten.
Jag vet ju att alla problem och sjukdomar inte försvinner för att det plötsligt står 2014 i almanackan.
Men jag har stort hopp till 2014, en bra känsla.
Jag hoppas så att den känslan är rätt.
För nu räcker det.
Nu är det nog.
Om jag får vara lite självisk så är vi värda lite glädje, tur och positivitet efter allt som varit.
 Vi är värda positiva besked och vi är värda att få klättra upp ur det där jäkla hålet som man har ramlat ner i gång på gång.
 Vi är värda att få komma upp och leva ovanför hålet ett tag, att få läka och hitta glädjen att leva igen.
Vi är inte ensamma om att ha det tufft, det vet jag.
 Så av hela mitt hjärta önskar jag att alla som har ramlat ner i det där hålet får en chans 2014.
 Att alla finner ljus, hopp, hälsa och får klättra upp och få känna värdet, värdet som människa, värdet för sitt liv, värde för varje dag vi har äran att vara här.
Jag önskar att alla som har det svårt på ett eller annat sätt får det lite lättare, lite ljusare.
Som du förstår så har jag stort hopp till det nya året som är på intågande.
Livet det går upp och ner.
Men det är lite för tufft när det bara går ner gång på gång.
Så nu hoppas jag på den där uppåt kurvan.
2013 har inte bara varit dåligt.
 Jag har träffat nya vänner, jag var på en härlig resa till Turkiet med min fina vän Annika, vi köpte husbilen, fick äntligen se Ladies Night med bästa finaste Sussie,
vi hade konstigt nog mitt i cancer beskedet en fin sommar med familj och vänner.
 Så visst finns det ljuspunkter men så mycket annat överskuggar det ljusa och fina.
Så nu håller i alla fall jag alla mina tummar för 2014 och hoppas på att min magkänsla är rätt ❤️
Vi lever på hoppet, visst =)
Kram H. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar