måndag 16 december 2013

Nedräkning...


Ja nu sitter man här på jobbet och tar en liten fika paus.
Att det är måndag är det inget snack om.
Telefonen ringer i ett och massor med pappersjobb.
Är såå galet trött efter helgen.
Att flytta är ingen lek.
Man blir totalt slut.
Känns i varenda muskel och i varenda led.
Vi började i fredags, körde järnet i lördags och gjorde så mycket vi kunde i söndags för att mamma skulle ha ett beboligt hem i jul.
Vi satte upp gardiner, ljusstakar, julgrejer, bar upp kartonger och grejer på vinden.
Tog med oss en himla massa skräp och slängde innan det var dags att åka mot 08-land igen.
Isigt var det på vägarna när vi skulle hem från Varåsen där vi bott i helgen.
Var länge sen jag satt och körde på landsvägar som var svarta som natten.
Är rätt jobbigt, i alla fall när man ska köra långt.
Så det var vääääldigt skönt när man kunde svänga in och parkera på infarten hemma ;)
Förutom att vi har slitit halvt ihjäl oss i helgen så har vi haft roligt också.
Och tack och lov att vi skrattar så mycket tillsammans, det gör att man orkar.
Kalla, ruggiga och snöiga kvällar har vi suttit tillsammans framför brasan och sippat på glögg och ett glas rött =)
Mys

 
Hemma väntar städ i vardagsrummet efter målning och tapetsering.
Har flyttkartonger med glas som ska diskas som ska in i vitrinskåpet.
Blev nästan grinfärdig när jag såg flyttkartongerna som stod i vardagsrummet när jag kom hem igår, hahaha, var såå färdig.
Känns bättre idag ;)
Nu vill jag bara få iordning så att man kan få lite julfint.
Har massor att göra denna vecka.
Har ett par julklappar kvar att köpa, ska handla, slå in alla klappar, rimma, städa.........och så måste man jobba också *tss ;)
Åh vad jag ska njuta av den låååånga ledigheten som man har framför sig !!

Känns nästan som om julledigheten har börjat för det är lite ödsligt här på jobbet.
Flera är sjuka och några är lediga och en lyckost är på kanarieöarna.
Låter inte helt fel just nu med sol, värme, hav och en varm sandstrand.
 
Vi fick uppleva lite vinter i helgen i alla fall.
I lördags snöade det som sjutton och plötsligt var man mitt i ett vinterland =)
Och jag fick träffa tomten ;)
 
 
Nu kan vi börja räkna ner och snart kan man kryssa för
att måndagen är över på almenackan =)
Ha det bäst !
Kram H.
 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar