tisdag 26 november 2013

Rent och ledigt...

 
Igår gick tvättmaskinen på högvarv.
Tvättade julgardiner och juldukar.
Dom var visserligen rena men tycker att det luktar lite unket om dom när dom legat nedpackade i nästan ett år.
Så det känns fräschare att sätta upp dom nytvättade med en härlig doft att sköljmedel.
Måste köpa ny stjärna till sonens rum och den ena ljusstaken är knasig.
Så imorgon får jag bege mig ut på en liten shopping tur efter jobbet.
Idag är det giftdagen.
Så jag kommer inte så långt när jag tagit mina cellgifter.
Då är det bara att softa i soffhörnet som gäller.
Vi är mitt i renoverings tagen.
Eller det har vi varit länge.
Men situationen är ju som den är hemma så allt har ju stannat av.
Så igår försökte jag flytta ihop allt som är nedplockat och ihop packat från hyllor och väggar i vardagsrummet till en hörna.
Får bli som det blir.
Ingenting är viktigare nu än att R ska bli frisk.
Blir i alla fall fint i fönstren förhoppningsvis och när vi kan fortsätta med renoveringen,
 det får tiden utvisa.
Räknade ut att jag blir ledig i hela 17 dagar i jul =D
Underbart !!!
Tar ledig mellan jul och nyår så det blir 17 dagar sammanlagt.
Vilket lyx mitt i vintern.
Synd att man inte har ett gäng med tusenlappar över för då hade man kunnat boka en resa ;)
Men får spara den resan till framtiden <3
 
Hoppas du mår bra !
Kram H.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar