fredag 8 mars 2013

Tulpaner, röj och mello...




Igår när jag kom hem hängde mina tulpaner så ledsna.
Såg liksom ut som om dom hade gjort sitt.
Men tulpan älskare som jag är så gav jag dom nytt liv i olika glasvaser.
Bort med stjälkar och blad och sen räckte det till att förgylla både vardagsrum och kök
 med små tulpanvaser ;)

Fredag, fredag, fredag lika med härligt, härligt, härligt !!
 Fortfarande förkyld och en hals som svider :/
Hoppar över träningen idag, kanske att jag kan gå i helgen ?
Ja vad händer i helgen annars ?
Ja för min del är det en helg som går i kurera-mig-och-röja-hemma-tecken.
Nu när ljuset och solen kommer och lyser upp i våra hem får man en chock över hur dammigt och fläckigt det är överallt.
Hjälp, vem tände lampan !?!
Började röja i köket igår.
Plockade bort den där reklamhögen som så lämpligt har hamnat på en köksstol och ingen har orkat gå till tidningsinsamlingen med.
Röjde bland pappershögen som har samlats på ena köksbänken.
Kasta, spara, kasta,kasta,spara.....
Ställlde undan grejer som stod och tog plats och vips så hade jag plötsligt köksbänkar igen ;)
Fy vad papper, tidningar och reklam det samlas.
Blir galen !!
Nu ser väl köket okey ut förutom köksfönstren, 
dom ska vi inte prata om idag ;-))
Tänkte fortsätta i min röjar takt i helgen.
Bara hoppas att jag har samma energi och känner mig lika entusiastisk  för röjning imorgon lördag som jag kände igår ;)

*****


På lördag är det ju Melodifestivalen, the grand finalé !!
Vem vinner ??
ja det är många gissningar på det.
Många tror på Yohio.
Men jag vet inte, känns som om det kan bli vem som helst ?!
Jag gillar Hoffstens låt och David Lindgren och State of drama och......ja,jag gillar många av låtarna.
Så jag tror inte att jag kommer att få en favorit förrän på lördag efter att man har hört låtarna och sett uppträdandet igen.
Sean Banan är ju super populär bland barnen så låter föräldrarna sina barn rösta så kan kan han nog han vara ett stort hot om segern.
Vilka är det nu då som har tagit sig till final ?
Jo dessa :

Ulrik Munther
David Lindgren
State of Drama
Anton Edwald
Louise Hoffsten
Ralf Gyllenhammar
Ravaillacz
Sean banan
Robin Stjernberg
Yohio

Sen får man ju hoppas att dom bjuder på lite extra kul paus-underhållning.
Så lördag kväll blir Mello med stort M !! ;-)

Ha den bästaste fredagen och
 hörs vi inte imorgon så ha en super mello-kväll !!
Kram H.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar