söndag 10 februari 2013

Patrull.....

Har inte bloggat på några dagar har istället legat däck i influensa och roat mig med film tittande hundra gånger om. Mina ögon känns helt fyrkantiga och jag är mättad på både film och serier. Blir rätt trist i längden och ligga på sofflocket och inte göra nånting. Men skönt samtidigt när man inte orkar så mycket annat. Idag åt jag mat för första gången på flera dagar. Har haft noll i matlust och har haft svårt att äta. Så yoghurt , cola och bröd har varit mina bästa matvänner ;) Känner mig bättre nu men inte bra så imorgon ska jag jobba hemifrån. Känns skönt att få lite jobb gjort och komma ikapp samtidigt som man kan kurera sig lite till och slippa ge sig ut i snöovädret som tydligen ska dra in från inatt. Snö, snö, snö.....!!!!! GE UPP Kung Bore , det är inte roligt längre !! Vet inte hur det är hemma hos dig men hemma hos mig är det som att hela hemmet förfaller när jag blir sjuk. Tvätthögen växer och blir ett gigantiskt berg som svämmar (milt sagt) över i tvättkorgen, dammråttorna förökar sig snabbare än kackerlackor och sitter i varenda hörn och hånskrattar åt en, gruskorn i hela hallen som för övrigt har dragits in i halva huset och det gör djävulskt ont när man kommer uppkilande på morgonen barfota och råkar kliva på något av dom små sylvassa djäklarna, damm, fläckiga speglar, ja ni fattar, jag kan fortsätta i evigheter. Men why ?? Är det bara jag som ser förödelsen ?? Har dom andra som bor i huset skygglappar för hånskrattande dammråttor och sylvassa gruskorn ? Mitt fel ? Antagligen som jämt plockar och håller undan och för krig mot dammet. När jag däckar är det ingen som krigar och råttorna är på väg att vinna. Undrar hur det skulle se ut om man var borta en månad ? Vågar inte ens tänka tanken. Nä i veckan blir det städpatrull hela La familia som tar upp kriget mot dammet ! Lät kaxigt, ja, gissar att jag kommer att vara rätt ensam i mim patrull ;) Sov gott och ta det lugnt i snön i morgon. Kram H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar