onsdag 30 januari 2013

Pizza...


Det rullar på, alldeles nyss var det måndag och nu är vi här i mitten av veckan, härligt !!
Igår var jag och tränade en snabbis för att kompensera min missade måndags träning, 
sen hem för min såå underbara cellgifts-eftermiddag, blä !
Så jefla trött på gifterna men bara att gilla läget.
Sambon skulle fixa middagen men blev så sen så han kom hem med pizza ;-)
Gott var det ;-)
Ska åka och handla lite efter jobbet, ekar i både kyl och frys.

När jag kom hem igår så fick jag höra att det hade varit inbrott hos en av grannarna.
En kille hade tagit en stor sten och slängt in i ett av källarfönstren.
Larmet gick när han klättrade in och polisen var super snabbt på plats och kunde ta honom på bar gärning.
Tydligen så var han skyldig till fler inbrott som han hade hunnit med på förmiddagen.
Såå skönt att han åkte dit !!
Risken hade väl varit ganska stor att han hade kommit tillbaka till vårt område annars.
Usch, det är ens fasa att man ska komma hem från jobbet och se att någon har varit inne och rört om i ens privata ägodelsr.
Lider med mina grannar.
Han fick ju inte med sig något eftersom han åkte fast men obehag känslan att nån har tagit sig in sitter ändå kvar.
Det sägs att det går en riktig inbrottsvåg över Stockholm nu.
Så man får vara extra uppmärksam.
Men vad ska man göra när man inte är hemma ?
Svårt att ha koll då.
F.... att folk inte kan lära sig att "MITT är inte DITT"..... 

Min Iphone strejkade igår, gav liksom upp.
Mina appar funkade inte och den bara stängdes av och betedde sig helt galet.
Insåg att jag behövde uppdatera min telefon.
Så idag har jag uppdaterat den till den senaste versionen, 6,0.
Så nu hoppas jag att den ska funka ett tag.
Alla mina appar försvann men telefonboken som jag var mest oroad över är kvar.
Jag är super slarvig med uppdateringar.
Fast det är så enkelt som att stoppa in en sladd i datorn och trycka på uppdatera så blir det aldrig av.
Men nu ska jag väl slippa uppdateringar på ett tag, eller ?

Straxt ska jag gå på lunch och i matlådan ligger...........
Pizza och pizza sallad från igår, nyttigt vá ;-))


Ha det bäst !
Kram H.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar