lördag 26 januari 2013

Lördag !

Godmorgon till denna "varma" lördag ;) Varmt å varmt men faktiskt så börjar kylan släppa, äääntligen !! Så trött på att frysa och huttra och gå klädd som en Michelin gubbe. Kanske att man kan skippa fleece tröjan och raggisarna idag ;-) Provade en ny mascara igår och har fått en allergisk reaktion på ena ögat. Ser inte klok ut. Är svullen och röd och det kliar. Tur att jag inte har nåt planerat idag ;) Ska hålla mig hemma och röja. Fasiken vad snabbt allt förfaller på en vecka om man inte håller efter. Ser för j...... ut i tvättstugan och badrummet där nere. Bara att dra fram skurgrejerna, kavla upp skjortärmarna och skrubba, städa, torka, spraya. Så ser min förmiddag ut idag. Jag VS tvättstugan ! Så trist bara att man måste lägga sin lediga tid på städning. Men så är det, tyvärr så är det ingen annan som gör det åt en :/ Igår kväll låg jag helt däckad i soffan och tittade på "På spåret". Höll på att somna flera gånger. Men lyckades hålla mig vaken och tur var väl det eftersom dottern ringde, hon och två kompisar var fast i Stuvsta. Bussen kom inte, gick inte att få tag i Taxi och det var - 17 ute . Så jag som hade min lila "snygga" pyamas och rosa raggisar på mig gav mig iväg till Huddinge för att plocka upp dessa tre frusna. Tur att man inte blev stoppad i nån poliskontroll eller att bilen gick sönder, då hade man stått där i sin så snygga och noppiga pyamas med ett uppsvullet vänsteröga. Folk hade antagligen trott att jag rymt nånstans ifrån ;)) Men vi kom hem utan stopp, phu ;-) Just nu snöar det ute, inte mycket bara lite pudersnö som faller. Helt okey så länge det inte ökar så man måste ge sig på hatsysslan......skottning !! Hoppas att du får en fin lördag =) Kram H.

1 kommentar:

  1. bra där man ska hämta sina barn när man kan;) kram ha en bra Lördag

    SvaraRadera