torsdag 17 januari 2013

Lite skum.....

Imorse kvart tio sex när jag stod och skrapade bilrutorna ser jag plötsligt en man som står på trottoaren.
 Det är ju fortfarande mörkt ute så jag tog för givet att det var en granne. 
Så jag tjoade lite käckt - Godmorgon ! 
Och fortsatte med rutskrapningen. 
Fick inget svar på min hurtiga hälsning. 
Han bara stod där och stirrade. 
Fick en sån krypande känsla längs ryggraden. 
Jag såg upp och tittade på honom och insåg att det inte var en granne. 
Hade aldrig sett människan i hela mitt liv. 
Han bara stod där rakt upp och ner och stirrade på mig.
 - Väntar du på någon ? Frågade jag. 
Fick inget svar han tittade bara bort. 
Men så fort jag fortsatte med mitt började han stirra igen. 
Jag skrapade bilrutorna lite halvdåligt, ville bara åka iväg. 
När jag åkte vände han sig om och tittade efter bilen och började gå bortåt. Han betedde sig rätt underligt. 
Kommer nog titta lite extra åt alla håll imorgonbitti när jag ska ut och skrapa bilrutorna ;) 
Efter jobbet mötte jag upp mina ungar för en tur till Farsta Centrum. 
Ett ärende på banken, Dennis köpte sig ett par jeans, jag en blus och Jessica ett linne. 
Var lite folk, lugnt och skönt för att vara Farsta C. 
Sen var det bara att bege sig hemåt för det vanliga vardags stöket, middag, disk, tvätt.....suck ! 
Man plockar och städar men det tar aldrig sluuuut !! 
Man har precis tömt diskmaskinen och vips så är den full igen, samma med tvättkorgen. 
Tvätten förökar sig snabbare än kaniner här hemma. 
Tömde tvättkorgen helt i helgen och nu är den proppad till bristnings gränsen, trots att jag kör en maskin varje dag. 
Dammsög igår ändå så har det kommit ett par nya dammråttor som ligger i hörnen och hånskrattar åt mig.
 I give up........vad är det man brukar säga, hmmm ? 
Jo, bättre med lite damm i hörnen än ett rent helvete ;-)) 
Trevlig kväll !
 Kram H.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar