torsdag 24 januari 2013

Frusen idag igen...




Måste ju gnälla lite idag igen ang. denna förbannade kyyyyla, snö och vinter !!
Är man trött på att frysa ?
Jaaaaaaaa !!
Man fryser ju överallt !
Hinner precis få upp värmen i bilen när jag är framme vid jobbet.
Sitter och huttrar hela vägen till Västberga.
Huttrar på jobbet och huttrar hemma.
Var en på jobbet som sa att han hade svinkallt i sin lägenhet, i sovrummet hade han 14 grader, inte okey !!
Vi hade 18 i huset när jag kom hem igår, ruggigt, brrrr !!
Kan säga att Kung Bore inte lyssnade på mig igår istället drog han ner graderna ytterligare.
Kan nästan höra hur han sitter och hånskrattar åt oss frusna svenskar.
- Mohahahahaha !

Så dagens negativa är : Kylan
Dagens positiva är : Redan torsdag =D
En skön känsla att vi äääntligen är i slutet på veckan och en dag från lön !!
Oj så man har väntat på att det ska bli den 25:e, har varit en låååång och fattig månad.
Kändes som om den aldrig skulle ta slut men nu är det nära ;)

Känns långt till stranden i Turkiet men jädrar vad härligt det är att ha något att se fram emot, något att längta till.
Vetskapen om att man ska  få resa iväg med en fin vän, resa iväg för att samla kraft, ny energi och hela sig själv ger kraft bara det.
Så när kylan tränger på och vintern känns lång och hopplös tar jag fram en bild på stranden i Alanya och tänker :
- Där ska jag och min vän sitta, prata, skratta och njuta av sol och värme med en paraplydrinken i handen och bara ha det bäst ! ;)


Ska ta mig till gymmet i eftermiddag.
Får se om man kan lyckas med att pressa fram en liten svettdroppe på sin genomfrusna kropp.
Mina fingrar är helt iskalla när jag sitter här på kontoret och knappar på tangentbordet.

Nä nu ska jag sluta gnälla och jogga runt ett varv på kontoret så att kroppen får en uns värme i sig ;-)

Ha det bäst !
Kram H.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar