tisdag 11 december 2012

Ny krona och snööö...


Jaha då ska det bli en jäkla massa snö i 08-land igen.
Grejen är ju att vi redan har en himla massa snö.
Man har redan skottat så det räcker och blir över och i eftermiddag är det dax igen för mängder att vitt som ska falla.
Det räcker nu !!
Imorse när jag kom till jobbet såg det ut som en krigszon.
Lastbilar, traktorer, plogbilar, vanliga bilar i ett enda kaos.
Nu skulle det plogas och snön skulle lastas på lastbilar och köras iväg.
Stod säkert i tio minuters kö för att komma in på gatan där jag jobbar.
Men ibland har man tur.
En av plogarna hade precis skrapat rent en parkeringsruta och tagit bort en av snöhögarna och där kunde jag glida in lite snyggt och parkera, peeeerfekt !
Tack plogarn =D

Ska bara jobba fram till lunch.
Ska iväg till tandläkaren och äntligen göra färdigt min trasiga tand.
En ny krona har anlänt ;-)


Går och drar på en jäkla skitförkylning.
Den bryter inte riktigt ut.
Den liksom bara är där och ger täppt näsa och nysattacker.
Känner nästan hur baskeluskerna ligger där och hånflinar och väntar in........Julledigheten.
När man väl är ledig och kopplar av då, då slår dom till dom rackarna.
Nä, absolut inte jag ska köra på med en himla massa vitaminer och trycka tillbaka dom rackarna, ska inte ge dom en chans ;)

Godiset Rocky roads som jag och Jessica gjorde igår........livsfarligt gott !!!
Vi gjorde på ljus mjölkchoklad istället för mörk blockchoklad och vi skippade pistagenötterna.
Följde nästan det här receptet :

550g mjölkchoklad
1 dl klippta skumtomtar, 
fast vi ville ha mini marshmallows men dom var slut
 så jag klippte itu stora istället.
2 dl pistagenötter (som vi skippade)
2dl salta jordnötter
2 dl delade dumlekolor
1 dl hackad vit choklad
Följde inte receptet till punkt och pricka utan hade nog lite mer marshmallows, vit choklad och nötter i än vad det stod i receptet.
Dom blev som sagt farligt goda.
Jag hoppas att det kommer att finnas kvar några till Jul.
Ställde fram en liten skål till kaffet igår kväll och svisch sa det så var den skålen tom ;)


Tisdag = Cellgifter så mycket roligare än soffhörnan kommer nog inte denna tisdag eftermiddag/kväll bli.
Har en hel del inspelat som jag ska passa på och se.
Kan bli skönt och komma hem tidigt och slippa snökaoset i eftermiddag.
Förhoppningsvis så kommer vår snöslunga idag som vi beställt och det kommer göra livet bra mycket lättar, i allafall för ryggen ;-))

Ha det bäst !
Kram H.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar