onsdag 12 december 2012

Magiska nummer ?


Då är den här, den magiska dagen 121212.
Idag sägs det slås rekord i mest antalet vigslar på en dag.
Det väntas långa köer världen över för gifta sugna par som vill ha ett litet magiskt datum som sin bröllopsdag.

Idag kunde ev. ett nyfött barn fått personnumret 121212-1212 men det är stoppat av skatteverket eftersom det snitsiga personnumret 121212-1212 är ett slags testnummer som används inom sjukvården i utbildnings syfte.
Testpersonen med 121212-1212 kallas för Tolvan Tolvansson och förekommer i en lång rad journaler inom sjukvården och har bland annat varit både gravid, haft prostatacasncer samtidigt och dödförklarats ett antal gånger ;)

Förutom att många gifter sig och det anordnas konserter och annat världen över så samlas
New age-intresserade till denna siffermystikens högtidsstund. 

Vissa påstår att jorden står inför sin sista stund medan andra vill vänta med såna ödesuttalanden till den 21:a december då mayakalendern påstås ta slut, vilket den inte gör. 
Och för säkerhets skull så har Stilla havets astronomiska förening utropat 121212 till Antiundergångsdag. 
Känns tryggt ;-))
Carpe Dussin - Fånga Tolvan !


Mycket fixande här på kontoret inför det nya året.
Löneprogrammet läggs om, nya register ska läggas in, nya pärmar ska göras, nya almenackor ska beställas m.m
Så det är en hel del att göra ända fram till jul.
Men idag är det åtta arbetsdagar kvar sen så är man ledig i hela 16 dagar, tjo vad skönt det ska bli.
Ingen väckarklocka och inga tidiga mornar, fast känner jag mig själv kommer jag väl vakna tidigt som vanligt men man ska inte iväg nånstans och det känns såå skönt !!
Har haft det ganska så hektiskt omkring mig och många sovgäster.
Kommer ha fullt under Julen sen till nyår blir det lugnt, bara La familia hemma.
Och det ska bli skönt !


Hur går det för dig med Julstöket ?
Jag ska ha en bak och pysselhelg lördag och söndag.
Granen ska ner från vinden fast det är ett problem med vår "fina plastgran" ;)
Jag vet inte vart jag ska ställa den ??
Har möblerat om sen vi hade Julgran sist och det är väl typ tre år sen.
Förra året firade vi jul i Rättvik, året innan var vi på Gran Canaria och kom hem dagen innan julafton och hoppade över gran.
Men i år vill jag ha ner granen eftersom Julen blir hemma hos oss i år.
Men vart sjutton ska jag ställa den ??
Har en ganska så öppen planlösning och dom väggar jag har är "upptagna".
Skulle behöva ett hörn där granen kan få stå och lysa.
Större bekymmer kunde man ju ha än vart man ska ställa julgranen ;)
Allt är till för att lösas, även mitt gran-mini-problem.


Ha det bäst !
kram H.

Ps. Vad gjorde du klockan 12.12 den 121212 ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar