torsdag 22 november 2012

You from Russia...

Skulle ta emot ett par nycklar av en kille som hyrt en grävmaskin av sambon. Killen skulle komma vid halvfem. 
Kvart i kom han och knackade på dörren. 
Ja han knackade så tyst så tyst . 
Låg i soffan och kollade på Dr Phil när jag tyckte att jag hörde något. 
Knackar det ? 
Nää...,eller jo små små knackningar. 
Jag öppnade och där stod en lång kille med svart sotar mössa på huvudet. 
Jag visste att han inte kunde svenska så jag fyrade av ett leende och ett Hello..... 
Han tittade på mig och ansiktet sprack upp i ett stort leende, 
- ah you from Russia !! 
Jag försökte snabbt bryta in med ett 
-no no im from S.......
där avbröts jag av låååånga meningar på ryska och en massa hahahahaha där emellan. 
Han gav mig nyckeln sa ett gäng meningar till, skrattade och tog min hand och skakade den glatt . 
När han gick iväg stod jag som ett fån och tittade efter honom. 
Om jag fattade vad han sa ?
 Inte ett jota ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar