måndag 15 oktober 2012

Monday...

 
Är på benen igen, men inte mer än så.
Är galet förkyld fortfarande.
Nyser och snyter mig om varannan och dom flesta på jobbet låter likadant.
Risken är väl stor att man åker på en ny förkylning.....
En envis rethosta är det många som har, jag hoppas såå att jag klarar mig från den.
Har köpt upp mig på en himla massa vitaminer så jag hoppas att dom ska skydda lite.
Har mycket uppbokat framöver så nu vill jag bli friiiisk och hålla mig friiiisk, tack på förhand ;-))
 
 
 
Har kommit på att vi inte behöver köpa någon egen hund eller katt.
Vi får "låna" så ofta av andra så man får sitt hund och katt mys ändå ;-)
Vi har Lizzie å Zissi å Mogge och senaste lilla tillskottet Älva.
Lilla Nisse och Valter och grannens katter som kommer på besök lite då och då.
Man får passa på att mysa när man har dom till låns ;)
 
Var kattvakt i helgen ;)
 
Nu ersätts allas våra svenska Hollywoodfruar av..................Småstadsdrottningarna...eeeh ?
Känns som ett kul byte ?
Nää, jag vill ha "mina" Hollywoodfruar på tisdags kvällarna.
Vill se Gunillas arga ansikte, Marias lampbråk, Isabel köra sina assistenter och lära känna nya Margareta.
Så här står det på aftonbladet.se -
 
Farväl Hollywoodfruar.
Välkommen småstadsdrottningar.
Tisdagen den 30 oktober har TV3:s nya realitysatsning ”Småstadsdrottningar” premiär. Serien går samma veckodag och tidpunkt som kanalens stora framgång ”Svenska Hollywoodfruar”, som tar uppehåll, och följer fyra kvinnors vardag i – jo precis – svenska småstäder.

”Vanliga människor”

Johanna Toftby har tidigare medverkat i realityserien ”Ensam mamma söker”. Nu är hon en av de fyra huvudfigurerna i TV3:s satsning – och hon vill verka som en ambassadör för sin stad Skövde.
– Vi är vanliga människor och det här är ingen slisk-slask- såpa. Jag tror att det ligger rätt i tiden att skildra småstäder på ett varmt sätt. Vi är raka motsatsen till Hollywoodfruarna, säger Toftby.
 
Ikväll tittat jag på andra avsnittet av
"Torka aldrig tårar utan handskar".
 
 
Ha det bäst !
 
Kram H.
 
 
 
 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Kanske finns människor som inte har
    Egna liv och finner nöje? att se 4 wannabee's
    Vardag med hämtning/lämning dagis/skola etc
    Deras arbeten osv ... Personligen tycker jag det
    Är sorligt..

    SvaraRadera
  2. Hej! Håller med, småstadsdrottningar känns otroligt ointressant och tråkig. Hollywoodfruarna däremot är nog kul bara för att det är sååå långt ifrån ens egna ganska så lugna liv =)) Ha det bäst ! Kram Helen

    SvaraRadera