fredag 5 oktober 2012

Helg...

 
 
Jajajmensan, det är fredag !!
Såå jäkla skönt =D
Förstår nu varför jag kände mig så trött och energilös igår.
Vaknade imorse med ont i halsen och huvudvärk.
Inget bra tecken =(
Släpade mig till gymmet igår eftermiddag men allt gick tungt, så tungt.
Sitter här nu på jobbet och knaprar Vick´s halstabletter och en å annan alvedon.
Får hoppas att dagen går fort så att man får åka hem och kurera sig sen.
Förhoppningsvis så blir det inte nåt mer av det.....
 
******
 
 
 
Hackergruppen Anonymous har den senaste tiden genomfört flera attacker mot svenska myndigheter- och företagshemsidor.
Bland annat slogs Riksbankens, riksdagens och Regeringens hemsidor
ut i onsdags.
Natten till torsdag släppte de en ny Youtube-video som berättade att nästa attack skulle ske på fredag.
 
– Den här fredagen kommer vi att göra det största som någonsin genomförts i Anonymous historia, säger uppläsaren.
Mitt i filmen dyker en stilldbild upp.
Där står det att hackergruppen kommer att inleda sin attack klockan 14.30 den 5 oktober.
 
Kommer dom slå till ?
Vart i såfall ?
Vilka kommer drabbas ?
 
*****
 
Igår var det kanelbullensdag.
Jag hade inte bakat.
Bryr mig egentligen inte om såna dagar,
det var mer när barnen var små.
När det var våffeldagen åt man våfflor, på kanelbullens dag bakade man bullar.
Men jag ska ärligt säga att jag hade nollkoll på att det var kanelbullensdag igår.
Men sen när man gick ut på nätet och kollade på alla media sidor så gick det inte att missa.
Det skrevs överallt.
Svängde in på macken när jag åkte hem från jobbet och vad slogs emot en när man klev in i butiken om inte en ljuvlig doft av nybakade kanelbullar.
Kunde man stå emot, NOT !
Så jag köpte en hel påse med varma ljuvliga bullar och bjöd familjen på ;)
 
 
Undrar vem som instiftar dessa dagar och varför ?
Ja, vill man veta är det bara att kolla med Wikipedia ;)
Så här ligger det till ang. kanelbullens dag :
 
"Kanelbullens dag infaller den 4 oktober. Den är en i Sverige årlig temadag, instiftad 1999 av Kaeth Gardestedt.
Syftet med dagen är att uppmärksamma den rika bulltraditionen som finns i Sverige, med speciellt fokus på den anrika kanelbullen, samt att öka konsumtionen av jäst, mjöl, socker och margarin. Dagen uppmärksammas genom reklamskyltar i butiker och serveringar. Kanelbullens dag förekommer även bland svenskar i Nya Zeeland och på många orter inom Svenska kyrkan i utlandet.
År 1999, när Kanelbullens dag lanserades, var 4 oktober dessutom internationella barndagen, och en "tanke med kanelbullens dag var att det skulle vara en omtankens dag".
 
japp, då vem man ;-))
 
Tv-tablåerna inför tv-kvällen var tunn.
Fanns inte mycket som tilltalade mig i allafall.
En sväng förbi video affären kanske.....
 
Ha det bäst och en bra fredag =D
 
Kram H.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar