måndag 24 september 2012

Zzzzzzzz

Så galet trött !
Satt och kämpade mig igenom Färjan på femman tills jag sa till mig själv
 - gå och lägg dig !
- okey ! Svarade jag
 och lommade iväg mot tandborstning och ansiktstvätt.
Kändes galet skönt att sjunka ner i sin gamla säng, puffa till kuddarna o dra upp täcket till hakan.
När jag ligger som skönast och känner hur sömnen sakta kommer smygande ja då...................kissnödig.
Meen jag orkar inte gå upp, suck !
 Känner hur kvällskylan lurar utanför täcket när jag sticker ut ena foten. Orka !!!
Jo måste nog.........
Upp från den varma sängen, in på toa, tillbaka till sängen.
Försöker hitta den där otroligt sköna liggställningen jag hade innan, men nej, hittar den inte.
Snurrar, vrider å vänder.
Kuddarna känns inte alls lika fluffiga längre och lakanet är knöligt av alla vrid o vändningar.
Täcket känns tungt och sömnen vill inte infinna sig.
John Blund were are you ?
Jo men kastade han inte lite sömnpulver nu ?
 Känner hur det börjar svida lite i ena ögat. P
uffa till kuddarna, dra till lakanen, fixa täcket, lägga sig till rätta.
Nu sååå...........Godnatt ;))
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar